پایان دور هفتم مسابقات شطرنج قهرمانی کشور با صدرنشینی فیروزجا

دور هفتم مسابقات شطرنج قهرمانی کشور در حالی به پایان رسید که فیروزجا با شکستِ حریف خود و مجموع ۵.۵ امتیاز جایگاه صدرنشینی‎اش را تثبیت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور هفتم مسابقات قهرمانی مردان کشور در شهر جم استان بوشهر برگزار شد و در حساس ترین […]

دور هفتم مسابقات شطرنج قهرمانی کشور در حالی به پایان رسید که فیروزجا با شکستِ حریف خود و مجموع ۵.۵ امتیاز جایگاه صدرنشینی‎اش را تثبیت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور هفتم مسابقات قهرمانی مردان کشور در شهر جم استان بوشهر برگزار شد و در حساس ترین مسابقه، درینی و ایدنی جدی ترین دنبال کنندگان علیرضا فیروزجا به مصاف هم رفتند و در پایان این رقابت به تساوی رسید.

در پایان دور هفتم ، علیرضا فیروزجا با ۵.۵ امتیاز در صدر جدول باقی ماند و درینی با ۵ و ایدنی با ۴.۵ امتیاز در رده های دوم و سوم ایستادند.

نتایج کامل دور هفتم مسابقات قهرمانی مردان کشور به شرح زیر است:

* مسعود مصدق پور از خراسان رضوی(۲۵۱۷) صفر – آرش طاهباز از گیلان (۲۴۶۸) یک
*پوریا درینی از کرمان (۲۴۷۵) ۰.۵ – پویا ایدنی از خوزستان (۲۶۱۱) ۰.۵
*احسان قائم مقامی از تهران(۲۵۳۳) یک – آرش داغلی از گیلان (۲۳۶۷) صفر
*مرصاد خداشناس از خراسان رضوی(۲۴۵۵) ۰.۵ – علیرضا فیروزجا از مازندران (۲۶۱۸) ۰.۵
*امیرمسعود مرادی از همدان (۲۳۱۸) صفر – مهدی غلامی از مازندران (۲۳۷۵) یک
*امیررضا پوررمضانعلی از گیلان (۲۵۲۸) یک – آرین غلامی از مازندران (۲۴۸۸) صفر

پنجاه و دومین دوره مسابقات قهرمانی مردان کشور با حضور ۱۲ شطرنج باز از پنجشنبه چهارم بهمن در شهر جم استان بوشهر آغاز شده و تا چهارده بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

مسابقات قهرمانی مردان کشور از قدیمی ترین مسابقات شطرنج ایران است که نخستین دوره آن در سال ۱۳۳۴ برگزار شد و با شادروان یوسف صفوت توانست عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. احسان قائم مقامی با ۱۲ عنوان قهرمانی، پرافتخارترین شطرنج باز کشورمان در مسابقات قهرمانی مردان ایران است. همچنین باید یادآور شد که در آخرین دوره این مسابقات پرهام مقصودلو موفق شد عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.