پرسش زیباکلام از رئیسی درخصوص حجاب در زمان انتخابات

صافی نیوز / صادق زیباکلام نوشت: آیا جناب رئیسی در فضای انتخابات هم همچنان بسروقت «ستاد امر بمعروف» و سایر دستگاه‌های اجرایی می‌روند و بانها یادآوری می‌کنند که مرعوب جوسازی‌ها نشده و قانون حجاب را قرص و محکم اجرا نمایند؟ یا برعکس، خواهند گفت که: «حجاب یک مقولۀ فرهنگی است و راه حل آن زور و خشونت نیست.

به گزارش صافی به نقل از فارارو، صادق زیباکلام در یادداشتی اینستاگرامی از موضع ابراهیم رئیسی درباره حجاب انتقاد کرد و نوشت:‌

جناب آقای رئیس جمهور در جلسه‌ای که با اعضاء «ستاد امر بمعروف و نهی از منکر» داشتند، از آنها خواستند که تسلیم جوسازی‌ها نشده و بوظائف قانونی‌شان در مورد حجاب عمل کنند. جناب رئیسی تنها چهرۀ اصولگرا نیستند که در قبال اعتراضاتی که نسبت به اعمال فشار و برخوردهای ناخوشایندی که نسبت به بانوان بدحجاب صورت گرفته، سکوت اختیار کرده‌اند. کِاَنَّهُ آن رفتارهای تاسف‌آور در ایران نبوده و در کشور دیگری آنگونه با زنان رفتار شده. ایشان حتی تلویحاً از «ستاد امر بمعروف» می‌خواهند که بدون توجه به جوسازی‌ها، قرص و محکم قانون را باجرا بگذارند. گمان نمی‌رود که معنی سخنان ایشان و موضع‌گیری‌شان در قبال اجراء «حجاب اجباری» خیلی جای تردید داشته باشد. موضوع چیز دیگری است. موضوع، برخورد دوگانه در خصوص مسئلۀ حجاب، قبل و بعد از انتخابات است.

می‌توانیم چشمانمان را ببندیم و دو سه سال دیگر را تصور کنیم که جناب رئیسی بهمراه چند چهرۀ اصولگرای دیگر دارند مناظرۀ انتخاباتی برگزار می‌کنند و جناب دکتر حیدری، مصاحبه‌کنندۀ برجستۀ صدا و سیما از نامزدها در مورد حجاب پرسیده‌اند. آیا جناب رئیسی در فضای انتخابات هم همچنان بسروقت «ستاد امر بمعروف» و سایر دستگاه‌های اجرایی می‌روند و بانها یادآوری می‌کنند که مرعوب جوسازی‌ها نشده و قانون حجاب را قرص و محکم اجرا نمایند؟ یا برعکس، خواهند گفت که: «حجاب یک مقولۀ فرهنگی است و راه حل آن زور و خشونت نیست.

بسیاری از برادران توجه ندارند که در مورد حجاب باید فرهنگ‌سازی بشود. آموزش و پرورش در مدارس، شورایعالی انقلاب فرهنگی در سطح جامعه، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما، وزارت ارشاد، سینما و مهم‌تر از همۀ اینها،نهاد خانواده باید بروی فرهنگ حجاب کار کنند. ما متأسفانه در این ۴۵سال، از کار زیربنایی فرهنگی درمورد حجاب غفلت کرده‌ایم و خواسته‌ایم حجاب را از طریق امر بمعروف و گشت ارشاد و برخوردهای خشن اجرا کنیم. معلومه که موفق نشده‌ایم و نخواهیم شد».

سایر نامزدها هم حرف‌های مشابهی در خصوص لزوم فرهنگ‌سازی، لطافت گل و گیاه، زیبایی مهتاب و شبتاب، سوسن و سنبل و عطر گل یاس، پیرامون حجاب و عفاف و جایگاه ملکوتی و آسمانی زنان در اسلام برخلاف غرب فاسد و رو به انحطاط و… خواهند گفت و کلامی درخصوص گشت ارشاد و… بمیان نخواهد آمد. تا به میمنت و مبارکی از گردنۀ انتخابات عبور کنیم.

انتهای پیام/