اسدیان تاکید کرد؛

پیش از فصل سرما آمده خدمت رسانی باشید

صافی نیوز / فرماندار مراغه در جلسه ستاد پاسخ به بحران از دستگاههای مسئول خواست تا پیش از فصل سرما آمادگی لازم برای خدمت رسانی را داشته باشند.

به گزارش صافی، داود اسدیان فرماندار مراغه در جلسه ستاد هماهنگی، مدیریت و فرماندهی پاسخ به بحران این شهرستان اظهار داشت: تمامی دستگاه های امدادی با پیش بینی های لازم، برای رویارویی با هرگونه حوادث غیرمترقبه به ویژه فصول بارندگی و سرد سال آمادگی های لازم را داشته باشند.

وی افزود: آماده سازی ماشین آلات امداد جاده ای، تجهیز اماکن اقامتی از جمله مساجد، راهدارخانه ها و اماکن عمومی برای اسکان ضروری مسافران در راه مانده فصل سرما مورد توجه جدی دستگاه های امدادی از جمله راهداری، بخشداری ها و دهیاری ها قرار گیرد.

اسدیان با تاکید بر لزوم همگرایی نهادهای خدمات رسان افزود: پیشگیری از بروز حوادث و مخاطرات طبیعی با هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها ممکن خواهد بود.

فرماندار مراغه با اشاره به ضرورت نظارت بر وضعیت ساخت و سازهای روستایی گفت: نهادها و دستگاه های متولی امر به ویژه بنیاد مسکن، امور آب و دهیاران و بخشداران در زمینه لایروبی مسیل ها و رودخانه ها و نیز ساخت و سازهای در حریم رودخانه ها نظارت جدی داشته و با متخلفان برخورد کنند.

اسدیان افزود: متاسفانه در سال های گذشته به دلیل عدم نظارت جدی، مشکلات بسیاری در بستر رودخانه ها و تصرف حریم آنها به وجود آمده، لیکن برای پیشگیری از تخلفات و بروز اقدامات غیرقانونی در این زمینه اقدام و اهتمام موثری از سوی دستگاه های متولی امر انجام شود.

فرماندار مراغه گفت: نباید به دلیل عدم حساسیت دستگاه های متولی امر،احساس مالکیتی در حریم رودخانه ها برای اشخاص ایجاد شود.

اسدیان با تاکید بر لزوم توجه جدی به فضاهای آموزشی در مناطق محروم افزود: در جهت ارائه مناسب خدمات آموزشی برای دانش آموزان روستاهای محروم، تمهیدات و برنامه ریزی های مناسبی از سوی آموزش و پرورش انجام شود.

نماینده دولت در مراغه افزود: ادارات خدمات رسان چون برق و مخابرات نیز، تمهیدات لازم برای مقابله و پیشگیری از سرقت کابل های انتقال نیرو و مخابرات در سطح شهر و روستاهای این شهرستان انجام دهند.

اسدیان گفت: در راستای پیشگیری از بروز بحران در مسیل ها، لایروبی بستر رودخانه ها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

شهرداری از ابتدای سال 1.3 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی مسیل ها هزینه کرده است

محمد مقتومی شهردار مراغه در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه به پیشگیری از حوادث با توجه به پدافند غیرعامل گفت: مجموعه مدیریت شهری در راستای جذب اعتبارات دولتی و ملی، به دنبال اجرای مطالعات آب های سطحی شهر مراغه است.

وی افزود: هم اکنون مسیل های متعددی در ضلع شرقی شهر مراغه وجود داشته و براین اساس، شهرداری مراغه از ابتدای سال تاکنون حدود 1.3 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی برخی از مسیل ها از جمله مشهد دره سی، انزاب و شتابی وش هزینه کرده است.

شهردار مراغه گفت: همچنین امسال تمامی بستر رودخانه صوفی چای در محدوده شهری لایروبی و بخش از بستر آنن به طول یک کیلومتر در بالادست پل دخیل، برای اجرای فاز چهارم ساماندهی صوفی چای بهسازی و آماده سازی شده است.

در این جلسه، مدیران برخی از دستگاه خدمات رسان به بیان اقدامات خود در زمینه پیشگیری از حوادث و آمادگی برای مقابله با بحران در سطح این شهرستان پرداختند.

انتهای پیام/