پیک جدید کرونا در کشور آغاز شده است

صافی نیوز / معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز پیک جدید کرونا در کشور گفت: از همه بیمارستان ‌ها و کادر درمان خواسته‌ایم که آماده باش باشند زیرا طی ۴ تا ۶ هفته آینده پیک به اوج خود می‌رسد.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، حسین فرشیدی افزود: همکاران ما در وزارت بهداشت از چهارشنبه شب دو سویه جدید دیگر در بین بیماران مشکوک به کووید۱۹ تشخیص داده‌اند. بنابراین تعداد سویه‌های جدید کرونا در کشور به سه سویه BQ۱ و XBB و BA۲ افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: وقتی ما سرعت غلبه سویه BA۵ را در اروپا را رصد می‌کنیم، می‌بینیم که با شیوع سویه BQ۱ سرعت انتقال این بیماری افزایش یافته و کشورهایی همچون فرانسه و آلمان به سرعت درگیر شدند.

فرشیدی با تاکید بر اینکه قدرت انتقال XBB پنج برابر بیشتر از دلتا است، گفت: باید به سرعت، مرزها رصد شده و بیماران مشکوک شناسایی شوند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داد که با توجه به اینکه از آخرین تزریق واکسن عمومی کرونا زمان زیادی گذشته و جمعیت قابل توجهی از مردم کشورمان نیز دز سوم و چهارم کرونا را تزریق کرده اند ظرف یک الی یک و نیم آینده دچار پیک جدید کرونا خواهیم شد.

فرشیدی تاکید کرد که از روز شنبه پیک جدید کرونا در کشور آغاز شده و از همه بیمارستان ‌ها و کادر درمان خواسته‌ایم که آماده باش باشند زیرا طی ۴ تا ۶ هفته آینده پیک به اوج خود می‌رسد.

به گفته وی علائم سویه های جدید کرونا به ویژه در سویه XBB از حالت کلاسیک تب و سرفه به سمت علائمی همچون درگیری های گوارشی، خستگی و سردرد تغییر کرده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: میزان بستری در سویه های جدید کرونا به همان مقداری است که در سویه امیکرون وجود داشت اما هرچه تعداد بیماران بیشتر باشد درصد بستری نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/