بیگی خبر داد:

کاهش سن نامزدهای انتخابات مجلس‌ مطرح نیست/ ۲۸ سال سن برای نمایندگی کردن مردم در مجلس کم است

صافی - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: کاهش سن کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۳۰ سال به ۲۸ سال مطرح نیست.

احمدعلیرضا بیگی با اشاره به اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در جریان اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تغییراتی را در خصوص شرایط کاندیداها ایجاد کرد و در کمیسیون به تصویب رسیده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید متولد همان حوزه جغرافیایی بوده یا ۵ سال سابقه سکونت در آن حوزه را داشته باشند یا اینکه سابقه نمایندگی در همان حوزه را داشته باشند.
وی با اشاره به اخبار ی که مربوط کاهش سن کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس است، افزود: کاهش سن کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۳۰ سال به ۲۸ سال مطرح نیست.
علیرضابیگی ادامه داد: کار نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی باید به کسانی داده شود که به فرایند امور آشنا باشند و ساختار کشور در ذهن آن‌ها جا افتاده باشد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط افراد برای انجام امور اجرایی خاص است، گفت: به طور کلی وکالت مردم در خانه ملت، با کار اجرایی متفاوت است.
وی افزود: برای کار اجرایی باید نیروهای تازه نفس استخدام شوند ولی کار در مجلس مربوط به امور نرم افزاری مانند تقنین و نظارت است که نیاز زیادی به نیروی جوانی ندارد.
عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای نمایندگی مجلس باید ساز و کار اداری و مالی مجلس در ذهن جا گرفته باشد، بیان کرد: طبیعتاً برای انجام امور نمایندگی، دارا بودن تنها ۲۸ سال سن، کم است.
انتهای پیام/