مهرعلیزاده:

کشور در مقطع تاریخی خطیری قرار دارد

صافی نیوز / نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی گفت: امروز کشور ما در موقعیت و در مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته، امروز مردم ایران دست به انتخابی می زنند که توسط آن بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده و بسیاری که در کشور موجود است، بیایند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، محسن مهر علیزاده اظهار داشت: مردم با انتخابشان خدمتگزاری را بر سر کار می آورند که این خدمتگزار بتواند به تمام معنا در خدمت مردم اش باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکل اصلی امروز کشور اقتصاد است، عنوان کرد که این مشکل به دست کسی حل می شود که مسایل اقتصادی را می فهمد و بنده اقتصاد خوانده ام و تجربه اقتصادی دارم؛ دوباره تکیه کردن به یک آدم نظامی، امنیتی، قضایی، حقوقدان و فرهنگی قضیه را حل نمی کند چرا که دیدیم در گذشته چه شده است.

وی اظهار داشت: اسم دولت من دولت زندگی است، زندگی پرافتخار، زندگی که شادی را برای مردم بیاورد، زندگی شادابی که نباید در آن سراسر ماتم باشد، اعتماد، عزت و افتخار می خواهیم، جنگ ، زور و تحکم نمی خواهیم، ما به دنبال زندگی کردن هستیم، قانون اساسی و اجتماعی داریم و یک بار شانس زندگی کردن داریم.

وی ادامه داد: ما به قانون اساسی که هست تا زمانی که در آن تغییراتی ایجاد نشده احترام می گذاریم اما اجازه بدهید که بر اساس همان حداقل حرکت کنیم، مداخله نکنید!

مهرعلیزاده گفت: فشارهای هر روز زندگی کافی نیست؟ گرسنگی و بیکاری کم نیست؟ اینکه در یک خانواده ای چندین فرزند تحصیلکرده بیکار هستند و پدر خانواده بر اساس بی عرضگی برنامه ریزان و با تعطیلی واحدهای تولیدی بیکار شده و شرمنده زن و بچه شده، کافی نیست؟ اجازه بدهید که یک کسی بیاید و بتواند کارهایی برای حل این مشکلات انجام بدهد.

وی به مردم توصیه کرد که بگذارید کسی که جنس اش از خودمان بوده و به دنبال بگیر و ببند نیست، سالم و صحیح و در یک خانواده متوسط رو به پائین متولد و رشد یافته و فقر را به خوبی می فهمد، زندگی عادی مردم را می فهمد، بیاید و بر اساس آن بتواند برای ما مردم کاری انجام بدهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه برنامه های پیش بینی شده ایشان برای بهبود اقتصاد کشور در قالب سه کتاب تدوین شده است، اظهار داشت: بر این اساس میزان یارانه ها را حداقل برای پنج دهک پائین جامعه بایستی پنج برابر بیشتر کرد، تا برای یک خانوار سه تا چهار نفره در این وضعیت اقتصادی بتوانیم ماهی یک تا ۲ میلیون تومان آورده باشیم تا از این وضعیت فلاکت بار که خط فقر هفت میلیون تومان است پائین بیاوریم.

مهرعلیزاده ادامه داد: در خصوص اشتغال، مسکن، بازنشستگان، جلوگیری از حیف و میل اموال، جلوگیری از قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی و رانت انجام می شود نیز برنامه های مشخصی داریم که با قاطعیت آنها را اجرا و با اتکای به شما مردم خواهیم ایستاد تا تمام این رویه های غلط را برای همیشه پایان بدهم.

مهر علیزاده با اشاره به مشکلات امروز جامعه عنوان کرد: کشور درگیر مسایل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه قشر نادار و مرفه، افزایش سطح فقر، رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد و ۷۰ دهک جامعه و از سوی دیگر کشمکش های بی حاصل بین افراد، گروه ها، نظرگاه هال و صاحب نظران در عرصه های مختلف چه سیاسی، چه فرهنگی و چه اجتماعی شده است.

وی ادامه داد: تاسف بارتر از آن باید اعلام کنم که در کشوری زندگی می کنیم که با تمام نیت خیر خیلی از مسوولان متاسفانه دست ناپاکی ، اختلاس، دزدی، فساد، دست یازیدن به بیت المال، فشار بر مردم و نیز تحمیل زندگی سخت بر مردم را در رویه های اجرایی خود برگزیده و چنان معیشت سختی را بر مردم فراهم آورده اند که امید مردم به آینده بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بعضی از اقدامات مسوولان که بهتر است کلمه نامسوولان را به کار ببرم، کسانی که اسم خود را مسوول گذاشته و برای گرفتن کرسی های ریاست و مسوولیت به دنبال روش های ناصواب رفتند و بعضا کرسی و میز خریدند، میز فروختند، امضا خریدند، امضا فروختند و کشور را به جایی رسانده اند که می توانست به غنی و قوی ترین کشور منطقه تبدیل شود امروز با مشکلات عدیده ای مواجه است.

وی با بیان اینکه این موارد را برای ناامیدی مطرح نمی کنم گفت: این اقدامات سبب شد تا فاصله بسیار زیادی از آنچه در سال های پیروزی پس از انقلاب بود مانند اعتماد مردم به نظام، به حاکمیت و به مدیران اجرایی به مقدار خیلی زیادی آسیب دید.

مهرعلیزاده گفت: این عدم اعتماد سرمایه سنگینی است که از بین می رود و از بین رفتن آن باعث می شود که حتی در صورتی که مسوول و مسوولان بخواهند کاری درست و در جهت منافع مردم و ملی انجام بدهند، مورد اعتماد و پذیرش مردم واقع نشوند و این با کمال تاسف بدترین نقطه ممکن است.

وی با بیان اینکه اما بایستی واقعیت ها را گفت خاطرنشان کرد: باید مردم بدانند که اگر فرد و یا افرادی امروز در جایگاهی قرار گرفته اند که می خواهند بین خودشان، مردم و خدا پیمان ببندند که مشکلات مردم را حل کنند، افرادی هستند که مشکلات مردم را می دانند و از در دل مردم باخبرند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: پدر و مادری که شرمسار از فرزندان خود برای آوردن نانی است، یا پدری که سالیان سال در واحد تولیدی اشتغال به کار داشته و در اثر بیکاری چند وقتی است که درآمدی ندارد و حتی درآمدهای روزانه فرزندان خود را نمی تواند تامین کند، کسی بیاد که شرمساری این فرد بتواند درک و در واقع دیده و فهمیده باشد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه تنها دیدن، فهمیدن و بازگو کردن آنها نمی تواند مشکلات را حل کند گفت: بنده نیز مثل شما مردم و از یک خانواده متوسط بیرون آمده ام و زندگی متوسطی دارم اگر چه چندین سال به عنوان یک مدیر در بخش های مختلف در حال کار کردن هستم.

وی تصریح کرد: مردم عزیز باید بدانند مشکلات زیاد است اما اینکه فکر کنیم مشکلات را فقط عده ای در آن بالا می توانند حل کنند، ایده درستی نیست اما این ایده که وظیفه آن فرد و جمعی که بالا نشسته اند و مسوولیت اداره امور را به دست گرفته اند راه برون رفت از مشکلات را طراحی، معرفی و راه بیافتند و ما ملت را نیز به دنبال خود کشانده و با هم قضایا را حل کنیم، این ایده درست تر است.

مهرعلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: یعنی تاکنون دوازده دوره رییس جمهور انتخاب کردیم، که همگی آنها نیز تاکنون یک سری اقدامات انجام و نمی توان اجر کسی را ضایع کرد.

وی ادامه داد: از پیروزی انقلاب به بعد، در زمان جنگ زحمات زیادی که دولت وقت کشید کسانی که آن موقع ها بودند شرایط سخت جنگ را دیدند که روزی صدها شهید در خیابان ها بود، مردم نگران از یک طرف بمباران از یک طرف مشکلات زیاد، وجود تحریم ها به شکل بدتر مانند زدن کشتی های نفت مان که امکان درآمد نفتی نبود و درآمد اقتصادی کشور به حداقل رسیده بود که در این شرایط زندگی را اداره کردن کار مشکلی بود.

مهرعلیزاده افزود: با این وجود باید به آنها گفت که دست تان درد نکند، در دهه شصت دولت با یک نظام صحیح اقتصادی کاری کرده بود که با ۶ تا ۶ و نیم میلیارد دلار درآمد نفتی که حداقل سه و نیم میلیارد دلار آن صرف هزینه های جنگ می شد، و حدود سه میلیارد دیگر آن برای بقیه موارد مانند توسعه، کار، رزق و روزی مردم، واردات و تهیه گوشت مصرف می شد.

وی افزود: اما واقعیت این بود که آن پروتئین و انرژی لازم در یک حداقلی به مردم می رسید و اینجا است که وقتی از اعتماد می گوییم زمانی که مردم یک، ۲ و یا حتی پنج فرزند شهید می دادند اما پیرزن النگوی به یاد مانده از همسرش را اهدا که سرمایه بسیار بزرگی بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: دولت دیگری سر کار آمد، ضمن اینکه زحمت کشیدند اما شرایطی فراهم شد که آن روحیه جلب تعاون همگان برای یک همکاری مشترک با هدف پیشبرد کار اگر چه دولت، دولت سازندگی و همگی به دنبال سازندگی بودیم اما شرایطی پیش آمد که به ایده آل نرسیدم اما با این وجود دست شان درد نکند.

مهرعلیزاده ادامه داد: قدم بعدی دولتی پیش آمد که تمام جدیت خود را گذاشت، دولت اصلاحات، شما (مردم) انتخاب کردید که دوباره برای کشور عزت و افتخار آفرید، پاسپورت مان اعتبار پیدا کرد، روسای جمهور کشورهای اروپایی برای دعوت از رییس جمهور شما صف کشیدند و نظریه گفتگوی تمدن ها در سطح جهان طنین انداز شد.

وی گفت: در واقع یک ایرانی مسلمان در دنیا که نشان دادیم ما طرفدار جنگ نیستیم، ما طرفدار گفت وگو هستیم، طرفدار صلح و این تئوری در سازمان ملل به عنوان یک نظریه ایرانی در مقابل جنگ تمدن ها که یک نظریه حاکم بر ادبیات سیاسی بین المللی جهان بود قد بر افراشت و مورد تعظیم و تکریم دنیا قرار گرفت.

مهرعلیزاده اظهار داشت: قیمت ارز در طول ۲ دوره دولت های اصلاحات بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان بود که بر روی ۸۰۰ تومان برای چندین سال ثابت مانده بود، تورم نزدیک به ۴۸ تا ۵۰ درصد کنترل و پائین آمد و بعد ازچندین سال تجربه تورم ۳۰ تا نزدیک ۵۰ درصد، به زیر ۱۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: ارزش پول ملی ما حفظ شد، روابط اجتماعی، شادابی اجتماعی، امید مردم به آینده، ارتباط مهربانانه مردم با دولت و حاکمیت، افتخار ایرانی ها در سطح دنیا و بسیاری از شاخص ها مانند شاخص زندگی، سلامت اداری، بهبود فضای کسب و کار و بسیاری دیگر ارتقا یافت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حرکت به این سمت بودیم که باز هم آن افتخار ایرانی بودن را در جبین خودمان داشته باشیم ادامه داد: در ادامه ۲ دولت دیگر بر روی کار آمد که در کمال تاسف خیلی از این مسایل عوض شد، البته به دنبال نادیده گرفتن کارهای خوب آن دولت نیستم و بی انصافی است، به هر حال آن ۲ دولت نیز کارهای خوبی داشته است.

مهرعلیزاده ادامه داد: تا به دولت امروز رسیدیم، با وجود اینکه مردم خیلی انتظار داشتند که با کار بسیار ارزشمندی که تحت عنوان برجام در سه سال اول دولت و با تمام تلاشی هایی که دولت و مجموعه نظام داشت و حتی با یادآوری، مراقبت های و نظارت عالی ترین سطح تصمیم گیران نظام، مقام معظم رهبری و سایرین شاید در عمر تاریخ ایران قوی ترین معاهده بین المللی که ایرانیان توانسته بودند در آن نظریات خود را اعلام و اعمال و به حق غنی سازی شان برسیم، حقی که تا دیروز نادیده گرفته می شد را بپذیرند، مکتوب کرده و در سازمان ملل تصویب و از سوی دیگر چندین تحریم که در حال منجر شدن به جنگ و ناامنی برای کشورمان بود خطرش رفع شود.

وی با اشاره به بدعهدی های آمریکا گفت: این کشور هیچ وقت با ما دوستی نکرده، آمریکا همان کشوری است که در اوایل انقلاب با تحریک نیروهای شاه و بعدها نیروهای وابسته به شکل های مختلف توانست در داخل ناامنی و جنگی را از طریق صدام به ما تحمیل، به عراق کمک و هشت سال به ما جنگ و خونریزی و فشارهایی از این دست تحمیل کردند.

مهر علیزاده افزود: بعدها نیز در مقاطع و روش های مختلف از جمله تحریم و فشارها در واقع هیچ وقت با ما دوستی نکرده و همیشه عناد ورزیدند، اگر چه تصورمان بر این بود که با برجام که یک اجماع جهانی بر له ما ایجاد شد می توانست راه های سرمایه گذاری و تبادلات خارجی، صادرات و واردات را بگشاید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آمریکا این موضوع را به خوبی می دانست، به همین منظور راه را بست و با خروج و بی اثر کردن برجام و از سوی دیگر با فشارهای اقتصادی و تحریم های اشخاص، سازمان ها و شخصیت ها تصور می کردند که با فشاری که از ابتدای ۹۷ با خروج از برجام ایجاد کرده اند، خواهند توانست که مردم را ناامید کرده و نظام را بر بیاندازند.

مهرعلیزاده گفت: اما خدا رو شکر فکر مردم، اعتقاد، تعصب و افتخار به ایرانی بودنشان، از خودگذشتگی و مهربانی هایتان و اینکه یک سری کارهای عادی که می توانست حداقل نشاط را به جامعه بیاورد توسط عده ای با تنگ نظری کامل محدودیت بر آن اعمال شد و اینکه عده ای به شکل تمامیت خواهی بر تمام ارکان این مملکت فائق بیایند و دیدگاه های تنگ نظرانه شان را پیاده کنند، این مساله نیز وجود دارد و این شما را عصبانی می کند.

وی افزود: اینکه به بحران آب در این کشور که بحران وحشتناکی است توجه ای نمی شود و غافل و به جای بحران آب به یک دوچرخه سواری، بزم موسیقی، شعر خوانی و یا بازی چند جوان در پارک و آب پاشیدن آنها به یکدیگر گیر می دهند، این مسایل درد بزرگی است.
مهرعلیزاده اظهار داشت: این مساله که به جای اینکه به فکر معیشت مردم باشند با هدف از سکه انداختن دولت، مردم را به خیابان ها ریخته و شعار مرگ بر این و آن بدهند یک ضعف است، مرگ را تمام کنید، این دشمنی و کینه ها را تمام و زندگی کنید، چرا که ایرانی ها انسان های بزرگی هستند در شان ما نیست که به دیگران گیر داده و شعار مرگ سر بدهیم.

وی ادامه داد: ما بزرگ هستیم و باید با بزرگواری با دنیا برخورد کنیم، باید به گونه ای حرکت کنیم که این حرکتمان بزرگی مان و تاریخ چند هزار ساله مان را به مردم دنیا نشان بدهد و دنیا نیز همین را از ما توقع دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: سابقه برخی کشورها در آفریقا و دیگر کشورها البته نه به ۲۰۰ و در نهایت به یک هزار سال نمی رسد، اما یکی از اصیل ترین، قوی ترین و مقتدرترین امپراطوری ها مربوط به ایران بود، البته امپراطوری روشن نه مانند چنگیز مغول بلکه به نام امپراطوری کوروش.

مهرعلیزاده با بیان اینکه به ایرانی بودنمان افتخار می کنیم خاطرنشان کرد: به ایرانی بودن، مسلمان بودن و به این مساله که آنقدر سطح فرهنگ ایرانی ها بالا بود که بدون خونریزی و هیچ گونه جنگ و درگیری های آنچنان توانست اسلام را جذب، هضم و هم از خود به اسلام فرهنگ و آموزه داده و این ترکیب زیبایی از اسلامیت ایرانی ها در کلام شهید مطهری عزیز تحت عنوان” تاثیر متقابل ایران و اسلام ” است.

وی ادامه داد: ما بزرگ هستیم، بزرگان بایستی حرکت های بزرگ انجام بدهند، با این وجود شما حق دارید چرا که می گویید اگر ما بزرگ هستیم پس آن رعایت حق بزرگواری ما کجاست؟چرا اجازه نمی دهید که در زندگی خودمان شاداب باشیم؟ چرا نمی گذارید به زندگی خود در یک فضای رقابتی کسب و کار داشته باشیم؟

مهرعلیزاده گفت: می گویید پس چرا در برنامه هایتان تولید را منکوب کرده اید؟ چرا نمی دانید که بایستی راه تولید باز باشد؟
رانت نمی گذارد آیا ارتباطات زیر میزی هایتان اجازه نمی دهد که راه را برای تولید باز تا ما بتوانیم یک زندگی شرافتمندانه داشته باشیم.

وی افزود: بر این اساس حرف های زیادی برای شما دارم، بنده محسن مهر علیزاده متولد هشتم مهرماه ۱۳۳۵ در شهر مراغه لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریز در قبل از انقلاب، فوق لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی شریف، دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران و درس آموخته دکترای اقتصاد مهندسی از دانشگاه هلند هستم.

انتهای پیام/