زارع پور:

کیفیت پیام رسان های داخلی افزایش پیدا کرده است

صافی نیوز / وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درحال حاضر تمرکز ما حمایت از پیام رسانهایی است که مردم اقبال بیشتری به آنها نشان داده اند و با آماده شدن زیرساختهایشان، کیفیت آنها هم به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در گفت و گو با خبرنگاران درباره شرایط فعلی اینترنت در کشور اظهار کرد: دو روز است که هیچ محدودیتی به غیر از محدودیت بر دو پلتفرم آمریکایی اینستاگرام و واتس آپ آن هم به دلایل امنیتی، وجود ندارد و محدودیت هایی که در روزهای گذشته در بعضی ساعات روز در سطح بین المللی و بنا به ملاحظات امنیتی و دستور نهادهای امنیتی ایجاد می شد برداشته شده است.

وی تاکید کرد: فقط تنها محدودیتی که وجود دارد برای این دو پلتفرم است که تصمیم گیری درباره آنها باید در مراجعی که ذی صلاح هستند و دستور آن را ابلاغ کردند دنبال شود.

زارع پور در ادامه سخنانش گفت: پلتفرمی که قواعد جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت نمی شناسد و هر از چند گاهی نقش محوری در آشوب ها به عهده دارد و موجب نا امنی در کشور می شود، طبیعتاً بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در کشور نیست و به هر حال ممکن است تصمیمات دیگری هم درباره آن گرفته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه وجود پیام رسانهای متعدد در کشور شاید نیاز و ضرورت نباشد اما نمی شود یک باره همه آن ها را کنار گذاشت، اظهار کرد: یک برنامه مدونی را دنبال می کنیم تا کمک کنیم آنها تقویت شوند و در نهایت دو یا سه پیام رسان در کشور فعال باشند که بتوانند نیازهای مردم را بر طرف کنند.

وی ادامه داد: درحال حاضر تمرکز ما حمایت از پیام رسان هایی است که مردم اقبال بیشتری به آنها نشان داده اند و زیر ساختهای آنها آماده است و در این مدت هم کیفیتشان به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/