مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

گسترش کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی در حال حاضر ضروری است

صافی - مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: گسترش کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی در عصر حاضر ضرورتی غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی صبح امروز در جلسه مدیران مدارس صدرای ولایت کشور که با حضور مدیران استانی مدارس صدرا در تبریز برگزار شد گفت:تعداد ۶ مدرسه در استان فعال می باشند که از این تعداد ۲ مدرسه دخترانه در تبریز و بناب و ۴ مدرسه پسرانه در مرند،آذرشهر،بناب و تبریز با تعداد ۵۴۸ دانش آموز در دوره دوم متوسطه مشغول یاد گیری دروس علوم و معارف اسلامی هستند.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی با اشاره به آیه قرآنی”لئن شکرتکم لا زیدنکم” افزود:ما در تلاش هستیم تا در ۲۱ شهرستان استان حداقل یک مدرسه علوم و معارف اسلامی داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در شهر تبریز برای گسترش دبیرستانهای علوم و معارف اسلامی افزود:تبریز هم ظرفیت آن را دارد که در ۵ ناحیه آموزش و پرورش این شهر حداقل در هرناحیه یک مدرسه علوم و معارف اسلامی دایر شود.

حسینی افزود: در این وانفسای زمانه و به تعبیری عصر سرما خوردگی بشر که گم شده بشر در عصر انفجار اطلاعات که همان معنویت است،یعنی در قرن حاضر که بشر بعد از عصر رنسانس و بعد از تجربه ای صنعتی،فراصنعتی،مدرنیته و پست مدرنیته تنها گم شده آن معنویت و تربیت است،وجود این گونه مدارس می تواند قسمتی از نیازهای تربیتی و آموزشی جوانان این مرز و بوم بوده و استعدادها را شناسایی کند و در گام اول که بحث تربیت است می شود با رفع موانع و ایجاد مقتضیات و با ایجاد مدارس استعدادها شکوفا شده و نیروهای خوبی را برای آینده نظام اسلامی تربیت کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود:قبولی با درصد بسیار بالای این مدارس در دانشگاههای سراسری نشان بالندگی و رشد کیفی این مدارس است که می تواند با همراهی بیشتر آموزش و پرورش نوید روزهای بهتر هم از نظر کیفی و هم کمی را شاهد باشیم که این مدارس بتوانند باری از دوش آموزش و پرورش بردارند که ۱۵۰ مدرسه موجود در کشور موید این مهم است.

وی ضمن تقدیر از مسئولین آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس یادآور شد:مشکلات اصلی موجود این مدارس کمبود فضای فیزیکی و جانمایی نادرست این مدارس و کمبود معلم است که امیدواریم با همراهی مسئولین مرتبط این مشکلات حل شود.

حسینی با اشاره به نگاه دین مبین اسلام در خصوص مقوله تربیتی دانش آموزان افزود:اسلام نگاه جامعی به تربیت و پرورش دارد و صرفا بالا بردن سطح علمی بدون توجه به آموزه های تربیتی و پرورشی در بدنه مدارس نمی تواند کافی و قبول باشد.