داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استامینوفن موثر هستند، اما استفاده طولانی مدت می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. داروهای تجویزی ممکن است اعتیاد آور باشند و عوارض جانبی بیشتری داشته باشند. بهترین روش های طبیعی برای از بین بردن درد چیست؟ افرادی از روغن های ضروری، گیاهان و درمان های جایگزین به عنوان تسکین […]

داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استامینوفن موثر هستند، اما استفاده طولانی مدت می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. داروهای تجویزی ممکن است اعتیاد آور باشند و عوارض جانبی بیشتری داشته باشند. بهترین روش های طبیعی برای از بین بردن درد چیست؟

افرادی از روغن های ضروری، گیاهان و درمان های جایگزین به عنوان تسکین کننده های طبیعی از صدها سال پیش استفاده می کنند.

محققان این گزینه ها را به طور کامل بررسی نکرده اند، اما برخی شواهد نشان می دهد که این راه حل ها می توانند کمک کنند و برای بسیاری از مردم مفید هستند.

در این مقاله، ما ۱۲ داروی ضد درد طبیعی را مورد بحث قرار می دهیم تا برای یادگیری نحوه مدیریت درد به طور طبیعی و بدون تکیه بر داروهای ضد درد تجدید نظر کنید.

۱. اسانس اسطوخدوس

اسانس اسطوخودوس ممکن است به طور طبیعی باعث کاهش درد شود. مردم از روغن اسطوخودوس برای تسکین درد و برای کمک به خواب و کاهش اضطراب استفاده می کنند.

مطالعه ای در مقیاس کوچک در سال  ۲۰۱۲ نشان می دهد که استنشاق اسانس اسطوخودوس، سردرد میگرنی را در مقایسه با پلاسبو کاهش دهد.

برخی از تحقیقات همچنین نشان می دهد اسانس اسطوخدوس دارای اثرات ضد درد، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در حیوانات است.

سازمان غذا و دارو در حال حاضر مواد تشکیل دهنده و دوزهای اسانس را تنظیم نمی کند، بنابراین با احتیاط آنها را استفاده کنید. قبل از استفاده از هر اسانس جدید، همیشه با یک پزشک صحبت کنید.

روغن های، اسانس را به صورت خوراکی مصرف نکنید زیرا ممکن است سمی باشند. در صورت استفاده از روغن موضعی، همیشه آن را در روغن حامل رقیق کنید.

۲. اسانس رزماری

اسانس رزماری روغن دیگری است که درد را تسکین می دهد.

برخی از محققان اعلام کردند گیاه رزماری به درمان سردرد، درد عضلانی و استخوانی و تشنج کمک می کند. رزماری همچنین التهاب را کاهش می دهد، ماهیچه های صاف را آرام می کند و حافظه را افزایش می دهد.

برای کاهش درد، اسانس رزماری را در روغن حامل مانند روغن زیتون رقیق کنید. از سه‌ تا پنج قطره اسانس رزماری برای هر اونس روغن حامل (زیتون) استفاده کنید.

محققان در تحقیقات خود به این نتیجه دست یافته اند که گیاه رزماری بر گیرنده های مغز تاثیر می گذارد، این  گیرنده ها، مهاری شناخته می شوند که درگیر احساس درد هستند. یک کارآزمایی بالینی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که روغن رزماری باعث کاهش درد در افراد مبتلا به ترک اعتیاد می شود.

۳. روغن اسانس نعناع

روغن اسانس نعناع از گیاه نعناع به دست می آید.

برخی تحقیقات نشان می دهد که گیاه نعناع ضد التهاب، ضد میکروبی و کاهش درد است. ترکیبات فعال در روغن نعناع حاوی کارواکرول، مندول و لیمونن هستند.

مردم اغلب روغن اسانس نعناع رقیق را به عنوان درمان موضعی استفاده می کنند، به این معنی که آنها روغن رقیق شده را در ناحیه ای که احساس درد می کنند، به صورت موضعی استفاده می کنند.

یک تحقیق در سال ۲۰۱۵ یادآور می شود که مردم به طور سنتی از روغن اسانس نعناع استفاده می کنند تا اسپاسم های دردناک و مشکلات مرتبط با آرتریت را کاهش دهند.

محققان همچنین گزارش می کنند که استفاده از روغن نعناع در پیشانی ممکن است تنش سردرد را کاهش دهد.

از مصرف روغن اسانس نعناع در پوست زخمی اجتناب کنید. چرا که می تواند واکنش های آلرژیک ایجاد کند، بنابراین قبل از مصرف روغن نعناع در یک نقطه دردناک از بدن خود تست بگیرید، همچنین از استعمال روغن نعناع در کودکان خودداری کنید.

۴. روغن اسانس اکالیپتوس

اسانس نهایی این لیست از روش های طبیعی برای از بین بردن درد، روغن اوکالیپتوس است. این درمان گیاهی از گیاه اکالیپتوس به کاهش درد، تورم و التهاب بدن کمک می کند.

یک مطالعه در سال  ۲۰۱۳ نشان می دهد که مصرف روغن اوکالیپتوس باعث کاهش درد در مقایسه با روغن بادام شده است. شرکت کنندگان روغن های اکالیپتوس را به مدت ۳۰ دقیقه در روز به مدت ۳ روز در معرض مصرف خویش قرار می دهند که همه آنها از عمل جراحی جایگزینی زانو رهایی یافتند.

روغن اوکالیپتوس را در کودکان یا حیوانات خانگی استفاده نکنید. اکالیپتوس می تواند باعث آسم شود. قبل از اعمال موضعی، آن را در روغن حامل رقیق کنید.

همچنین، اکالیپتوس را در انظار عمومی مصرف نکنید. اسانس اکالیپتوس سمی است. اگر فردی آن را فرو برد. سریعاً بررسی کنید که آیا پوست به اکالیپتوس موضعی واکنش نشان می دهد یا خیر.

۵.میخک

مردم به طور سنتی برای از بین بردن درد دندان از گیاه میخک به عنوان درمان خانگی  استفاده می کنند.

در سال ۲۰۰۶، ژل ژامبون به عنوان ژل بنزوکائین موثر بود که دندانپزشکان اغلب از آن برای کاهش درد سوزن استفاده می کنند.

محققان ژل گل میخک، بنزوکایین یا پلاسبو را به داخل دهان شرکت کنندگان اعمال کردند. آنها سطوح پایینتری از درد را با ژل های گل میخک و ژل بنزوکائین در مقایسه با ژل بنزوکایین گزارش دادند.

تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم میخک چگونه می تواند سایر انواع درد را  از بین ببرد.

محققان همچنین معتقدند که میخک می تواند فعالیت های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد قارچی و ضد ویروسی داشته باشد.

۶. کپسایسین

مردم برای تسکین درد طبیعی از کپسایسین استفاده می کنند که در فلفل های چیلی وجود دارد. وقتی فردی آن را موضعی مصرف می کند این ماده می تواند موجب سوزش یا سوزش خفیف شود.

یک تحقیق در سال ۲۰۱۱ نشان می دهد برای کنترل درد کرم کپسایسین نقش مهمی ایفا می کند. همچنین باید در نظر گرفت که بسیاری از محصولات کاهش دهنده درد شامل کپسایسین هستند.

محققان هنوز مطمئن نیستند که چرا درد را کاهش می دهد، اما برخی معتقدند که با استفاده از الیاف ناسسیپتور، حساسیت پوست به درد را کاهش می دهد.

۷. زنجبیل

زنجبیل ریشه ای است که نشان می دهد یک مسکن برای کاهض درد می باشد.

در سال ۲۰۱۵ بررسی سیستماتیک نشان داد که خوردن ۲ گرم زنجبیل در روز حداقل برای ۵ روز ، باعث کاهش درد عضلانی در افراد شد.

محققان همچنین معتقدند که زنجبیل ،سرعت بهبودی و کاهش التهاب مربوط به ورزش را افزایش می دهد.

سعی کنید از زنجبیل در رژیم غذایی با اضافه کردن زنجبیل خام به کوکی ها یا چای ها استفاده کنید. همچنین می توانید از مکمل های زنجبیل استفاده کنید که در فروشگاه های بهداشتی در دسترس هستند. با این حال، ماده طبیعی سالم تر می باشد.

قبل از مصرف مکمل های جدید همیشه با پزشک صحبت کنید. مکمل های غذایی می توانند عوارض جانبی داشته باشند و ممکن است با داروهای مصرفی شما ارتباط برقرار کنند.

۸. بابونه ی زرد (Feverfew)

بابونه زرد (Feverfew) نوعی گاوچشم یا گل مینا ویک گیاه دارویی است. استفاده سنتی آن شامل درمان تب، سردرد میگرنی، آرتریت روماتوئید، درد دندان، و درد های معده و همچنین افزایش شیر مادر می شود.

بانونه زرد (Feverfew) شامل ترکیباتی است که امکان دارد التهاب و اسپاسم عضلانی را کاهش دهد. بعضی از محققان معتقدند که ترکیبات کلیدی فعال شامل لاکتون ها و فلاونوئیدها است.

بنیاد آمریکایی میگرن نتایج متفاوتی در مورد اینکه بابونه زرد (Feverfew) چگونه موثر می باشد به دست آورده است، همچنین این گیاه برای جلوگیری از سردرد میگرنی مفید است.

یک تحقیق در سال ۲۰۱۱ نتیجه می گیرد که گل ها و برگ های تب دار دارای خواص ضد درد و یا تسکین دهنده درد هستند.

مصرف بابونه زرد (Feverfew)، عوارض جانبی مانند درد شکم، تهوع، استفراغ و افزایش خطر خونریزی را ایجاد می کند. بنابراین، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

۹. زردچوبه

ماده فعال در زردچوبه دارای ویژگی های تسکین دهنده درد است.

مطالعه ای در مقیاس کوچک در سال ۲۰۱۴ نشان داد که عصاره زردچوبه همانند ایبوپروفن برای کنترل درد در درمان استئوآرتریت زانو موثر است این درحالی هست کهفرد برای مدت ۴ هفته آن را مصرف کند.

زردچوبه نیز یک درمان گیاهی رایج برای کاهش التهاب است. زردچوبه را به شکل طبیعی در رژیم غذایی، خود اضافه کنید.

۱۰. طب سوزنی

طب سوزی درمان جایگزین است که طرفداران معتقدند می تواند به کاهش درد کمک کند. تحقیقات اخیر از این باورها پشتیبانی می کند.

مرکز ملی بهداشت مکمل و یکپارچه (NCCIH) اعلام کرده است که طب سوزنی می تواند به نوع خاصی از درد کمک کند، از جمله:

  • کمر درد
  • گردن درد
  • استئوآرتریت یا درد زانو

همچنین به کاهش سردردهای میگرنی کمک می کند.

یک متا آنالیز در سال ۲۰۱۸ نشان داد که طب سوزنی یک راه موثر برای مدیریت درد مزمن است. محققان نتیجه گرفتند که طب سوزنی می تواند به درد اسکلتی عضلانی، سردرد و درد ناشی از استئوآرتریت کمک کند.

در حال حاضر نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد اثرات طب سوزنی برای سایر شرایط درد وجود دارد، اما شواهد افزایش یافته نشان می دهد که طب سوزنی برای بسیاری از انواع درد موثر است.

در واقع، طب سوزنی ممکن است در بیش از ۱۰۰ شرایط مختلف برای کاهش درد کمک کند.

۱۱. یوگا

یوگا تمرین مدیتیشن فیزیکی است که ممکن است راهی برای کنترل درد به طور طبیعی فراهم کند.

مدیریت درد پشت اغلب شامل کشش و درمان فیزیکی است که یوگا کاهش آن را فراهم می کند.

یوگا تمرینات تنفسی، روش های خود مراقبت و آرامش را شامل می شود، بنابراین تمرین یوگا موجب کاهش درد ناشی از استرس یا اضطراب می شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که امکان دارد یوگا کمردرد را بهبود ببخشد.

مرکز ملی بهداشت مکمل و یکپارچه (NCCIH) معتقد است که یوگا به کاهش درد کمر و گردن کمک می کند اما شواهد کافی برای این که بتواند برای سایر شرایط، مانند سردرد، آرتریت یا فیبرومیالژیا کمک کند، وجود ندارد.

۱۲. مراقبت ذهنی

افراد مبتلا به درد مزمن به تمرکز و مراقبت ذهنی به عنوان یک درمان طبیعی معتقد هستند. تحقیقات بیشتری لازم است اما مطالعات اولیه امیدوار کننده هستند.

یک بررسی و متاآنالیز سیستماتیک در ۳۸ مطالعه و بررسی که در  سال ۲۰۱۷ رخ داد نتیجه گرفت که مراقبت ذهن آگاه می تواند علائم درد، افسردگی و کیفیت زندگی را بهبود ببخشد. با این حال، نویسندگان می گویند که مطالعه دقیق تر لازم است تا ببینیم دقیقا چقدر موثر است.

مزایای روش های طبیعی چیست؟

بسیاری از افراد از داروهای ضد درد مانند استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده می کنند که عوارض جانبی آن را تجربه می کنند این درحالی است که می توانند از داروهای ضد درد استفاده کنند. این شامل داروهای گیاهی و شیوه های سنتی مانند یوگا و طب سوزنی می باشد.

در سال ۲۰۱۶ در یک بررسی مشخص شد که  استفاده طولانی مدت از استامینوفن به افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی، خونریزی در سیستم گوارش و اختلال در عملکرد کلیه کمک می کند.

در همین حال، برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف طولانی مدت داروهای ضد التهابی غیر استروییدی مانند ایبوپروفن باعث افزایش خطر زخم معده، نارسایی کلیه و سکته مغزی می شود.

برخی از درمان های سنتی مانند یوگا، ذهن و طب سوزنی نیز می توانند به سلامت روان فرد کمک کنند.

داروهای گیاهی می توانند در کنار اثرات کاهش دهنده درد، مانند اثرات آنتی اکسیدانی برای حفظ سلامت بدن، سایر مزایای سلامتی را فراهم کنند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

عوارض طبیعی درد ممکن است برای همه انواع درد مؤثر نباشد. امکان دارد هنگامی که درد شدیدتر هست، استفاده از این روش ها موثر نباشد. اگر چنین است فرد می تواند با استفاده از روش های دیگر درد را کنترل کند.

هر کسی که درد شدید دارد، باید با یک پزشک متخصص صحبت کند. پزشکان می توانند در  چگونگی مدیریت درد کمک بکنند.

همچنین، اگر جایی از بدن شروع به درد کرد و ما علت آن را نمی دانیم، باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنیم، پزشکان با بررسی دقیق شرایط، درد تشخیص داده و درمان می کنند.

نتیجه

هنگامی که یک فرد مصرف داروهای سنتی را با تجویز پزشک و راهنمایی ان استفاده می کند، این یک راه امن و موثر برای مدیریت درد می باشد.

با این حال، داروهای طبیعی برای افرادی که می خواهند از عوارض جانبی درازمدت داروهای تسکین درد جلوگیری کنند، یک جایگزین ارائه می دهند.

می توانید با افزودن چند قطره به یک بافت یا حمام بخار، از روغنهای ضروری استفاده کنید. همچنین می توانید گیاهان و ادویه هایی که در بالا ذکر شده اند به مواد غذایی اضافه کنید. با این حال، اگر قادر به انجام این کار باشید، موارد ذکر شده در بالا می توانند جایگزین مناسبی به جای مکمل های مضر باشند.

بسیار آسان است در که موارد بالا را در خانه امتحان کنید. بسیاری از افراد می توانند یوگا در منزل را امتحان کنند که برای انجام کار مقدماتی فیلم های زیادی در اینترنت موجود است.

برای امتحان طب سوزنی، بهتر است از یک فرد حرفه ای، کمک بگیرید.

انتهای مطلب/