وزیر کشور:

۱۸ استان درگیر سیل هستند

صافی نیوز / وحیدی درباره میزان آمادگی کشور نسبت به شرایط وقوع سیل، گفت: اکنون همه کشور در شرایط هشدارباش قرار دارد و همه ظرفیت‌ها برای کمک به مناطق سیل زده بسیج شده است.

به گزارش صافی به نقل از فارس، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول سیما در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مناطق سیل‌زده در کشور اظهار داشت: ۱۸ استان همچون مازندران، گیلان، البرز، تهران، مرکزی، اصفهان و یزد از جمله استان‌های درگیر سیل هستند.

وی با اشاره به وقوع سیل در یزد گفت: به طور مثال در سیل استان یزد که معمولا ۴۰ میلی لیتر در سال بارش باران دارند این میزان اکنون نزدیک به ۷۵ میلی‌لیتر رسیده که حجم بسیار بزرگی است. البته در برخی استان ها نیز وضعیت مشابه به یزد را شاهد هستیم.

وزیر کشور تصریح کرد: در چند نقطه مانند فیروزکوه، امامزاده داوود و یزد مشکلات، قدری بیشتر است. البته در یزد بیشتر شاهد آبگرفتگی معابر هستیم و باید به سرعت آن را برطرف کنیم به ویژه در بافت تاریخی این شهر که اهمیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها متاسفانه فوتی داشتیم، تصریح کرد: آمار نهایی فوتی‌های سیل در مناطق امامزاده داوود و فیروزکوه پس از مشخص شدن وضعیت مفقودی‌ها اعلام خواهد شد.

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره کمک‌رسانی به مردم گرفتار در سیل بیان داشت: امدادرسانی به شکل گسترده در حال انجام است. استانداران عزیز با تمام توان پای کار هستند و فرمانداران، بخشداران، دهیاران، هلال احمر، نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، اورژانس و گروه های مردمی نیز فعالیت خوبی هستند. به طور مجموع، بسیج گسترده ای در همه مناطق کشور داریم و راهداری نیز فعال است.

وی افزود: اکنون همه کشور در شرایط هشدارباش قرار دارد و همه ظرفیت ها نیز برای کمک به مناطق سیل زده بسیج شده است.

وزیر کشور همچنین از مردم خواست با رعایت نکات ایمنی از رفتن به مناطقی که احتمال وقوع سیل در آن‌ وجود دارد، پرهیز کنند.

وحیدی گفت: در برخی مناطق مانند روستای مرزداران در فیروزکوه مشکل رانش کوه وجود داشت و باید همه مردم مراقبت کنند چون این کار باعث مدیریت بهتر مشکل خواهد شد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر هشدار هواشناسی که وقوع موج جدید بارندگی و سیلاب را از عصر امروز پیش بینی کرده است، گفت: به همه هشدار باش داده شده و امکانات مورد نیاز و همچنین استانداران و سایر مسئولان نیز پای کار هستند. امیدوارم این بارش ها همانند آنچه تاکنون مدیریت شده به خوبی مدیریت شود و کمترین خسارات را نسبت به مردم، اموال و مردم و مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام/