مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

۳ هزار رأس دام زنده قاچاق در آذربایجان شرقی کشف شد

صافی - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: در یک ماه اخیر بیش از ۳ هزار رأس دام زنده که بدون مجوزهای لازم با احتمال قاچاق در حال خروج از استان بود، کشف شد.

امیرحسین بهداد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این دام‌ها از سوی همکاران دامپزشکی مستقر در پست‌های قرنطینه و با همکاری پلیس راه و نیروی انتظامی کشف و برای تعیین تکلیف و صدور احکام پس از تشکیل پرونده به مقام‌های قضائی ارجاع شد.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی و تلاش‌های شبانه روزی همکاران اداره کل دامپزشکی در مرزهای جلفا و نوردوز، امکان قاچاق دام از طریق مرزهای آذربایجان شرقی وجود ندارد و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی خودروی حمل دام زنده متوقف و مدارک لازم بررسی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با هشدار به دلالان خرید و فروش دام، گفت: کوچک‌ترین حرکت سودجویان در این زمینه رصد و پیگیری، با متخلفان برخورد قانونی، قاطع و جدی و برای آنان حبس و جریمه نقدی سنگین لحاظ می‌شود.

بهداد با بیان اینکه اخیراً قاچاق دام توسط عده‌ای سودجو و دلالان باعث بروز مشکلاتی در سطح کشور شده است، ادامه داد: در این استان به دلیل برقراری پست‌های قرنطینه سیار بین استانی و کنترل دقیق مرزها با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان هیچ موردی از قاچاق دام گزارش نشده است.

وی از اجرای مرحله جدید واکسیناسیون تب برفکی جمعیت دام سنگین در استان خبر داد و از دامداران و روستاییان خواست با گروه‌های دامپزشکی همکاری کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: دامداران با پرداخت هزینه واکسن، تمامی دام‌های سنگین مانند گاو و گاومیش را در برابر این بیماری واکسینه کنند تا خسارت‌های اقتصادی جبران ناپذیر ناشی از این بیماری در ماه‌های آینده در استان روی ندهد.

انتهای پیام/