آثار هنری ایران در مرکز فرهنگی بغداد به نمایش درآمد

بغداد – ایرنا – نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی روز جمعه در مرکز فرهنگی مشهور بغداد به نام 'قشله' در خیابان المتنبی این شهر به نمایش درآمد. به گزارش ایرنا، همزمان با آیین های چهل سالگی انقلاب اسلامی و در ادامه برنامه های سفر هنرمندان ایرانی به کشور عراق نمایشگاه آثار تابلو فرش ،صنایع دستی شامل […]

بغداد – ایرنا – نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی روز جمعه در مرکز فرهنگی مشهور بغداد به نام 'قشله' در خیابان المتنبی این شهر به نمایش درآمد.

به گزارش ایرنا، همزمان با آیین های چهل سالگی انقلاب اسلامی و در ادامه برنامه های سفر هنرمندان ایرانی به کشور عراق نمایشگاه آثار تابلو فرش ،صنایع دستی شامل خاتم و مینا کاری و همچنین قلمزنی در کنار بیش از ۲۰ اثر هنری هنرمندان خطاط کشورمان در مرکز فرهنگی قشله شارع المتنبی بغداد برگزار گردید.
مرکز فرهنگی قشله متنبی عراق که با نام شاعر مشهور قرن چهارم هجری معروف است در روزهای جمعه پذیرای جمع کثیری از هنرمندان ، ادبا ، شعرا و حتی برخی از مدیران و مسئولین عراقی است که از بغداد و دیگر استان ها خود را به این محل رسانده تا در جوشش مردمی این حرکت بزرگ فرهنگی و هنری سهیم باشند.
بدین منظور رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد با هماهنگی های قبلی با وزارت فرهنگ و گردشگری و میراث فرهنگی عراق برگزاری نمایشگاه آثار سه هنرمند ایرانی را با حضور جمع زیادی از مردم و هنرمندان عراق برپا کرد تا تمامی اصحاب فرهنگ و هنر و حتی رسانه های خبری عراق از آثار خلق شده هنرمندان ایرانی بازدید کنند.
تابلو فرش های دستبافت مناظر طبیعی و آیات قرآنی خانم لیدا حاجیلو در کنا رآثار صنایع دستی استاد حسین سرجوقیان هنرمند اصفهانی و تابلوهای خط نوشته نستعلیق و نسخ استاد مهدی هنرجویان به همراه دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری هنرمندان علاقمند عراقی در معرض دیدمردم علاقمند عراق قرار گرفت.
حضور رسانه ها و شبکه های عراقی و پوشش خبری توسط شبکه هایی همچون بلادی، طلیعه و هنا بغداد و خبرگزاری الهَیا نیوز و مصاحبه با هنرمندان حاکی از آن بود که هنرمندان دو کشور به دنبال تعامل و تبادل افکار و همکاری های بیشتر با یکدیگر هستند.
خاورم *۲**۳۸۰*
انتهای پیام/