14:24 1403/02/16

آخرين مهلت ثبت‌نام وام وديعه مسکن مشخص شد

صافی نیوز / متقاضيان وام وديعه مسکن مي‌توانند تا پايان شهريور امسال در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کنند.
مسکن

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پروانه اصلاني، مدير کل دفتر اقتصادمسکن وزارت راه و شهرسازي گفت: براساس مجوزهاي ستاد ملي کرونا در خرداد ماه امسال مقرر شد ثبت نام تا پايان شهريور امسال انجام شود.

وي گفت: کساني که از نيمه دوم سال گذشته اجاره‌نامه خود را تمديد کردند، ولي هنوز موفق به دريافت وام وديعه مسکن نشدند مي‌توانند تا پايان شهريور در اين سامانه ثبت‌نام کنند.

اصلاني افزود: سيستم بانکي نيز بايد براساس سقفي که در مصوبه ستاد ملي کرونا گفته شده پرداخت وام داشته باشند که اين مبلغ در تهران از ۵۰ ميليون پارسال به ۷۰ ميليون در امسال رسيده است.

مديرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي ادامه داد: در امسال تا ديروز ۸۰۲ هزار نفر در سامانه، تقاضاي وام وديعه مسکن کردند که ۱۰۱ هزار نفر بانک خود را انتخاب کردند که در انتخاب بانک عامل بجز شخص متقاضي کس ديگري نقش ندارد و متقاضي به محض ثبت‌نام مي‌تواند بانک عامل خود را انتخاب کند.

وي افزود: بعد از انتخاب بانک عامل، مالکيت همه متقاضياني که ثبت نام کرده‌اند کنترل مي‌شود و سپس اسامي نهايي به کارتابل بانک‌ها اعلام خواهد شد. (براساس آئين نامه اجراي قانون ساماندهي و مصوبه ستاد کرونا، سابقه مالکيت بايد کنترل شود يعني کسي مي‌تواند از تسهيلات مسکن استفاده کند که مالک نباشد.)

اصلاني افزود: پرداخت وام وديعه مسکن در بانک‌ها شرايط خودش را دارد که با دريافت وثيقه لازم وام را پرداخت کنند.

مديرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي گفت: افرادي که داراي اجاره‌نامه رسمي هستند مي‌توانند اين تسهيلات را دريافت کنند البته کساني که اجاره نامه خود را نيز پشت نويسي کرده‌اند يعني قبلا اجاره نامه نوشتند و براي تمديد آن پشت نويسي کردند براي رسميت دادن به آن مي‌توانند با پرداخت ۱۵۰ هزار تومان به مشاورين املاک، اين تمديد پشت‌نويسي شده را در سيستم ثبت کنند و کد رهگيري بگيرند.

وي افزود: اگر اجاره نامه از اول به صورت دستي بوده و در هيچ بنگاه مشاور املاکي نوشته نشده با پرداخت ۲۵۰ هزار تومان به مشاورين املاک با حضور موجر و مستاجر کد رهگيري داده مي‌شود.

اصلاني با اشاره به اين که دريافت کد رهگيري راهي براي شناسايي مستاجران است افزود: براي پرداخت اين تسهيلات متراژ مسکن و تعداد خانوار بررسي نمي‌شود.

مديرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي در پايان گفت: بانک مرکزي ۱۰ هزار ميليارد تومان باقيمانده‌ي اعتباري که پارسال براي پرداخت وام وديعه مسکن در نظر گرفته بود در امسال از طريق ۱۳ بانک عامل به متقاضيان پرداخت مي‌کند.پارسال برخي بانک‌ها سهميه تخصيص داده شده خود را در قالب وام وديعه مسکن به متقاضان پرداخت کردند، اما در برخي ديگر، بخشي از سهميه توزيع نشد که امسال پرداخت مي‌شود بنابراين بانک مرکزي توزيع اعتبار جديد نداشته است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *