19:37 1403/02/16

آخرين وضعيت بررسی تخلفات بورسيه وزارت علوم

صافی نیوز / حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به ارجاع گزارش نهايي پرونده بورسيه‌هاي وزارت علوم به هيئت رئيسه مجلس گفت: آنچه که مسلم است اينکه وزارت علوم در اين پرونده کوتاهي کرده و افرادي در ارتباط با اين موضوع متهم هستند که به دستگاه قضايي معرفي شده‌اند.
مجلس شورای اسلامی

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، نصرالله پژمان‌فر عضو هيئت رئيسه کميسيون اصل نود درباره آخرين وضعيت بررسي تخلفات در پرونده دانشجويان بورسيه گفت: گزارش نهايي کميسيون اصل ۹۰ در مورد موضوع بورسيه‌هاي وزارت علوم براي قرائت در صحن علني تقريبا آماده شده است.

وي خاطرنشان کرد:‌پرونده از مجلس دهم در کميسيون اصل ۹۰ باز شد و در مجلس يازدهم نيز جلسات متعددي با حضور مسئولان وزارت علوم، سازمان امور دانشجويان و دستگاه‌هاي مربوطه نظارتي برگزار شده شد و در نهايت گزارش کميسيون درباره اين موضوع با اکثريت آرا به تصويب اعضا رسيد و جهت قرائت در نشست علني به هيئت رئيسه مجلس ارجاع شد.

عضو هيئت رئيسه کميسيون اصل ۹۰ مجلس تاکيد کرد: آنچه که مسلم اين است که وزارت علوم در اين پرونده کوتاهي کرده و افرادي در ارتباط با اين موضوع متهم هستند و به همين جهت ما گزارش را تکميل کرده و در حال ارسال به دستگاه قضايي هستيم تا نسبت به حقوق تضييع شده‌ دانشجويان بورسيه‌اي، اقداماتي قانوني صورت گيرد.

پرونده بورسيه‌ها براي نخستين‌بار از سوي معاون فرجي‌دانا وزيرعلوم دولت يازدهم مطرح شد. ماجرا از آنجا آغاز شد که مجتبي صديقي رئيس سازمان امور دانشجويان وقت درنشست خبري خود در چهارم خرداد سال ۱۳۹۳ اعلام کرد، دانشجوياني که از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ به خارج اعزام شده‌اند، شرايط اعلام شده در فراخوان را نداشتند و در تبديل وضعيت بورس خارج به داخل وزارت علوم دولت قبل غيرقانوني عمل کرده است.

پس از اين عبارتي با عنوان” سه هزار دانشجوي بورسيه غيرقانوني” در برخي رسانه‌ها مطرح شد، همزمان اسامي حدود ۷۵۰ نفر از دانشجويان بورسيه شده با عنوان “بورس شده‌هاي غيرقانوني” توسط فردي به نام “علي غزالي” در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شد. مسئولان وزارت علوم اسامي منتشر شده را غير استناد خواندند، ولي غزالي مدعي بود اسامي اين دانشجويان از سوي مسئولان وقت وزارت علوم به او داده شده است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *