آخرین آمار آبله میمونی در دنیا

صافی نبوز / سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰ مورد آبله میمون از ۵۸ کشور در شیوع فعلی گزارش شده است.

به گزارش صافی به نقل از خبرآنلاین، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری مجازی گفت آژانس سازمان ملل متحد در هفته‌ای که از ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیرماه) شروع می‌شود، جلسه‌ای در ژنو سوئیس تشکیل خواهد داد که در آن وضعیت اضطراری بیماری آبله میمون را اعلام کند. این وضعیت بالاترین سطح هشدار سازمان جهانی بهداشت است.

طی جلسه قبلی که در تاریخ ۲۷ ژوئن تشکیل شده بود، تصمیم کمیته این بود که شیوع این بیماری که از آفریقا آغاز شده و در سطح جهانی گسترش یافته است را به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام نکند؛ زیرا در آن زمان هنوز وضع موجود و حتی آمار مبتلایان در آستانه اعلام وضعیت اضطراری نبود.

تدروس گفت: «ما همچنان نگران مقیاس و گسترش ویروس در سراسر جهان هستیم». او گفت که حدود ۸۰ درصد از موارد در اروپا گزارش شده است؛ به این معنی که اروپا اکنون مرکز ابتلا به این ویروس به شمار می‌آید و ما با اعلام شرایط اضطراری باید اوضاع فعلی را تحت کنترل درآوریم.

آبله میمون، یک عفونت ویروسی معمولاً خفیف که سبب بروز علائمی شبیه آنفولانزا و ضایعات پوستی می‌شود. این ویروس از اوایل ماه مه در سراسر جهان گسترش یافته است.

میزان مرگ و میر در شیوع‌های قبلی این ویروس در آفریقا در حدود یک درصد بوده است؛ اما به نظر می‌رسد میزان کشندگی آن در کشورهای بومی کاهش یافته است.

موارد ابتلا به آبله میمون اکنون در کانادا به ۳۰۰ نفر رسیده و تعداد مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان از ۵۸۰۰ فراتر رفته است.

کبک، یکی از استان‌های کانادا، با ۲۱۱ مورد بیشترین تعداد مبتلا را دارد، در حالی که انتاریو ۷۷ مورد را گزارش کرده است. همچنین ۸ مورد تأییدشده در آلبرتا و ۴ مورد در بریتیش کلمبیا وجود دارد.

طبق اعلام آژانس بهداشت عمومی کانادا در اوایل این هفته، تا ۴ ژوئیه، ۳۰۰ مورد آبله میمون در کانادا تأیید شده است.

انتهای پیام/