19:02 1403/02/18

آخرین جزئیات از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

صافی نیوز / همزمان با نماز جماعت مغرب در شیراز تکفیری ها با اسلحه به حرم شاهچراغ شیراز یورش بردند که در این حمله متاسفانه تاکنون 13 نفر شهید شدند و دستکم 40 نفر دیگر هم زخمی شدند.
حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

به گزارش صافی، ساعت 17:45 دقیقه بعدازظهر در حالی که مردم در حرم مطهر شاهچراغ(ع) مشغول نماز بودند؛ تروریست ها نمازگزاران را در کنار حرم مطهر به رگبار بست.

به گفته شاهدان عینی تروریست ها با خودرو پژو به سمت حرم شاهچراغ رفتند و از در ۹ دی وارد شدند و خادم‌ها و زوار آن ورودی را به رگبار بستند.

به گزارش ایرنا تعداد شهدا به 13 تن رسیده است و 40 نفر دیگر هم زخمی شده اند.

تروریست یک نفر بوده است

سرتیپ رهام‌بخش حبیبی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که در این حادثه براساس بررسی‌های پلیس یک تروریست با اسلحه ابتدا خدام مقابل باب‌الرضا (ع) را هدف قرار داده و وارد صحن شده و به سمت زائرین و مجاورین تیراندازی کرده است.

وی اعلام کرد: تیم واکنش سریع پلیس بلافاصله وارد شده و پس از مجروح کردن تروریست، او رادستگیر کردند.

حبیبی در مورد تعداد زخمی و مجروح شده‌ها آماری را اعلام نکرد و افزود: مردم به سمت صحن شاه چراغ رفتند و آنجا ازدحام جمعیت است. مسئولان از مردم درخواست کردند که به سمت حرم نروند و اخبار را از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

دو کودک در میان شهدای حادثه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان فارس نیز در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: از بین شهدای این حادثه دو نفر کودک هستند.

اسماعیل محبی‌پور خاطرنشان کرد: مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های شهید رجایی، نمازی و مسلمین انتقال داده شدند.

به گزارش ایسنا، احتمال افزایش آمار مصدومان وجود دارد.

عامل اصلی حمله امروز شیراز در حال بازجویی است

به گفته فرمانده انتظامی فارس، عامل اصلی حمله تروریستی عصر امروز حرم شاهچراغ (ع) در شیراز که دستگیر شده است، هم‌اینک در حال بازجویی است.

رهام بخش حبیبی شامگاه چهارشنبه بیان کرد:‌ بعد از این اقدام تروریستی، نیروی واکنش سریع فراجا به سرعت وارد عمل شد و عامل اصلی اقدام تروریستی را مجروح و دستگیر کرد.

او اظهار کرد:‌ هم‌اینک عامل تروریستی در حال مداوا و بازجویی است.

فرمانده انتظامی فارس که در محل حرم مطهر شاهچراغ (ع) حضور داشت، ابراز کرد: بنا بر آنچه از تصاویر به دست آمده است عامل اصلی این حمله که یک نفر بوده، دستگیر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز گفت:‌ شمار شهدای اقدام تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز به ۱۵ نفر رسید.

اسماعیل محبی پور بیان کرد: در نتیجه این اقدام تروریستی که ساعاتی پیش روی داد، همچنین ۲۷ نفر زخمی شدند

عامل تروریستی ایرانی نبوده است

نور نیوز رسانه نزدیک به شورای امنیت در توئیتی درباره هویت عاملان این حادثه تروریستی نوشت: تروریست‌هایی که به حرم شاهچراغ حمله کردند، ایرانی نیستند.

یک منبع آگاه امنیتی به خبرنگار تسنیم گفت که عامل حادثه تروریستی شاهچراغ، عنصر وهابی- تکفیری است که با سواستفاده از ناامنی‌های اخیر، دست به اقدام تروریستی زده است.

یکی از خادمان شاهچراغ درباره این اتفاق گفت: حادثه تروریستی موقع اذان از سمت زنان صدای جیغ آمد. ناگهان یک نفر به مقابل شبستان آمد و با کلاشینکف شروع به تیراندازی کرد. پس از آن به سمت حرم رفت و اطراف ضریح را به رگبار بست.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *