14:14 1403/02/16

آرامش‌بخش‌ترین رنگ جهان برای بهبود حس اضطراب و افسردگی

صافی نیوز/ بیایید با هم به سراغ دنیای رنگ‌ها برویم و حال خوب را با آن‌ها تجربه کنیم. آیا می‌دانستید که از میان تمام رنگ‌های متنوع و زیبا، آبی سرمه‌ای آرامش‌بخش‌ترین رنگ جهان شناخته می‌شود؟ بله، این رنگ می‌تواند به بهبود حس اضطراب و افسردگی در افراد کمک کند. در ادامه با ما همراه باشید تا ترکیب رنگ‌های متناسب با آبی سرمه‌ای را برای تجربه‌ای دلنشین، بشناسید.

آبی سرمه‌ای آرامش‌بخش‌ترین رنگ جهان
انسان‌ها غالبا در ذهن خود، رنگ‌های خاص را با وقایع خاص، احساسات و حتی حالات روحی خاصی مرتبط می‌کنند. با این حال هر رنگی به تنهایی انرژی خاص خود را داشته و می‌تواند تاثیر متفاوتی بر روان ما بگذارد. کارشناسان این زمینه به تازگی دریافته‌اند که آبی سرمه‌ای آرامش‌بخش‌ترین رنگ جهان بوده و بهترین انتخاب برای بهبود حس اضطراب و افسردگی است. آن‌ها به همه افراد توصیه می‌کنند که محیط اطراف خود را با لباس‌ها، اشیاء و لوازم آبی رنگ احاطه کرده تا زندگی آرام‌تری داشته باشند. جالب است بدانید که حتی تاثیر این رنگ در صورت ترکیب آن با رنگ‌های متناسب، باعث آرامش بیشتر نیز می‌شود. اما، چه رنگ‌هایی؟ رنگ‌های تند و گرم متضاد یا ملایم و سرد مشابه آبی؟ شما چه فکر می‌کنید؟ بیایید با هم ببینیم.

دانشگاه ساسکس و کارخانه کاغذسازی G.F Smith در پی تحقیقات خود در این زمینه، از ۲۶۵۹۶ نفر در بیش از ۱۰۰ کشور جهان خواستند تا رنگ مورد علاقه خود را معرفی نمایند. محققان به سرپرستی پروفسور «آنا فرانکلین» (Anna Franklin) از دانشکده روانشناسی دانشگاه ساسکس در بررسی‌های خود مشخص کردند که با دیدن این رنگ‌ها، بیشتر چه کلماتی در ذهن‌شان تداعی می‌شود. برخی از متداول‌ترین کلمات مرتبط با این رنگ‌ها شامل: «آرامش»، «درخشان»، «گرم»، «آسمان»، «دریا»، «تازه»، «پرطراوت» و «تابستان» بودند. نتایج نهایی این تحقیقات مشخص کرد که مردم دنیا درباره رنگ‌ها چه فکری دارند. آن‌ها معتقدند:

رنگ‌های قوی و تند با سایه‌های آبی، قرمز و نارنجی مرتبط می‌شوند.
آرامش بیشتر از آبی تیره، فیروزه‌ای و بنفش الهام می‌گیرد.
تصورات مربوط به آینده بیشتر با سایه‌های سبز همراه است.
رنگ‌های لوکس شامل بنفش، نارنجی و سفید هستند.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *