آستان قدس موضع خود در انتخابات ۱۴۰۰ را روشن کرد

صافی نیوز / تولیت آستان قدس رضوی گفت: اصل انقلاب اسلامی و گفتمان امام (ره) و مقام معظم رهبری، شاه‌بیت تمام اقدامات این آستان مقدسه است، اما این دستگاه به هیچ عنوان در مسائل جناحی و گروهی وارد نخواهد شد.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، حجت الاسلام احمد مروی چهارشنبه‌شب در نشست ویژه برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس به تقارن دهه کرامت سال جاری با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره و اظهار داشت: آستان قدس تنها باید دعوت به حضور حداکثری مردم در انتخابات داشته باشد، ویژه برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت آستان قدس نباید کوچک‌ترین شبهه و تلقی از دخالت مصداقی این نهاد در انتخابات و حمایت از کاندیدا، جناح و جریانی خاص را در مخاطب ایجاد کند.

وی گفت: بخش‌های فرهنگی و رسانه‌ای آستان قدس در ایام دهه کرامت تلاش کنند تا فضای انتخابات تحت تأثیر سیره رضوی قرار گیرد؛ این امر به معنای کمرنگ کردن فضای انتخاباتی در کشور نیست بلکه به معنای مبارک و نورانی کردن این فضا به معارف رضوی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم به‌کارگیری خلاقیت و نوآوری در ویژه برنامه‌های دهه کرامت اشاره و تصریح کرد: امروزه توسعه فناوری‌های ارتباط جمعی و فضای مجازی جهان را به یک دهکده جهانی واحد تبدیل کرده است، در چنین شرایطی کارهای تکراری و کلیشه‌ای اثرگذاری لازم بر نسلی که هر روز با پدیده‌ای جدید مواجه می‌شود، را نداشته و مسوولان و دستگاه‌های فرهنگی کار دشواری برای ایجاد جاذبه در مسائل دینی و معنوی در پیش دارند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس باید در طول سال به‌طور منظم تشکیل شود و برای برگزاری نوآورانه برنامه‌های دهه کرامت چه از بعد محتوایی و چه اجرایی برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه نوآوری نقش بسزایی در انتقال یا تحکیم مفاهیم، اصول و مزایای دینی و فرهنگی به نسل جدید دارد، گفت: امروزه عنصر اصلی ایجاد جاذبه در فعالیت‌های فرهنگی دنیا، بهره گیری همراه با خلاقیت و نوآوری از فناوری‌های نوین است و ما نباید از این جریان عقب بمانیم.

انتهای پیام/