آسیب های دوران تعطیلی مدارس شناسایی و جبران شود

صافی نیوز / رییس جمهوری در نشست روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: در مدت تعطیلی مدارس، آسیب‌هایی متوجه دانش‌آموزان بوده که باید آموزش و پرورش با آغاز مجدد آموزش حضوری و بازگشایی مدارس، این آسیب‌ها را شناسایی و نواقص و مشکلات آموزشی دوران تعطیلی مدارس را به نحوی جبران کند.

به گزارش صافی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، نشست روز پنجشنبه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه در شهرهای زرد و آبی، ضرورت بازنگری پروتکل‌های بهداشتی کسب و کارهای مرتبط با ایام پیش از آغاز سال نو، تمهیدات انجام شده برای تغییر وضعیت شهرهای قرمز و ابراز نگرانی از عادی‌انگاری موضوع مقابله با کرونا از سوی برخی دستگاه‌ها و مقام‌های ارشد، مهمترین موضوعات و محورهای مورد بررسی این نشست بود.
این نشست با گزارش کمیته آموزش از تمهیدات اتخاذ شده برای بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه در شهرهای زرد و آبی به صورت اختیاری آغاز خواهد شد. طبق این گزارش کادر اداری و اجرایی در تمام مدارس کشور به جز مناطق قرمز از ابتدای بهمن ماه در مدارس حضور خواهند داشت و در شهرهای زرد و آبی تمام مدارس ابتدایی در پایه‌های اول و دوم باز شده و در آن مدارسی که تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس بیش از ۱۰ نفر است، مقرر شد دانش‌آموزان با مدیریت شورای مدرسه در روزهای هفته توزیع ‌شوند تا همه از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.
در مدارسی نیز که تعداد کل دانش‌آموزان کمتر از ۵۰ نفر است در تمام مقاطع تحصیلی و تمام پایه‌ها کلاس‌های درس ۱۰ نفره و حضوری و البته به صورت اختیاری برگزار می‌شود و مدیریت این موضوع و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها برای زمان حضور فرزندانشان در مدارس، بر عهده مدیران مراکز آموزشی است.
در ادامه این نشست در خصوص هماهنگی‌های به عمل آمده بین کمیته‌های مختلف جهت آگاهی‌بخشی و آموزش از طریق اطلاع‌رسانی و وظایف کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات در این زمینه بحث شد و درباره وظایف کمیته بهداشتی و درمانی در خصوص نحوه نظارت بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و هماهنگی‌هایی که در این عرصه باید با کمیته آموزش انجام دهد، گفتگو و تصمیم‌گیری شد.
همچنین در این زمینه دستورات لازم برای تقویت و پشتیبانی از مدارس در بحث تامین ملزومات و تجهیزات بهداشتی داده شد.
حسن روحانی در این جلسه گفت: اگر چه آموزش غیرحضوری با توجه به زیرساخت‌هایی که در سال‌های گذشته توسط دولت ایجاد شد، اجازه نداد جریان آموزش با وجود تعطیلی مدارس قطع شود، اما باید در نظر داشت که هیچ شیوه‌ای جایگزین آموزش حضوری نبوده و نخواهد شد.

انتهای خبر/