آشنایی با مراکز توریستی مهم سنت پترزبورگ

صافی - سنت پترزبورگ یکی از شهرهای مهم در روسیه و جهان است. سنت پترزبورگ دارای یک ثروت واقعی در حوزه جاذبه‌های توریستی و تجربه‌های گردشگری است.

قصرهای تاریخی عظیم و زیبا، قایق‌سواری در رودخانه‌ها و کانال‌های آب قرون وسطایی و همچنین بازدید از مکان‌های تاریخی و هنری، تنها بخش کوچکی از صنعت گردشگری روسیه و سنت پترزبورگ است.

در واقع برای گشت و گذار در این شهر، شاید به اندازه هفته‌ها و شاید ماه‌ها، زمان نیاز داشته باشیم. یکی از چالش‌های گردشگران نیز این موضوع است که چگونه، در مدت زمان مناسبی از اکثر مکان‌های این شهر بازدید داشته باشند. برای مثال جاذبه‌های زیادی در مرکز این شهر قرار دارند، اما به همان اندازه، جاذبه‌های بیشتری در حومه این شهر نیز وجود دارند که باید از آن‌ها دیدن کرد.

ما در این مقاله، بهترین‌های شهر سنت پترزبورگ را برای شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در طول سفر خود، برای بازدید از این مکان‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید.

موزه هرمیتاژ (کاخ زمستانی)

stpetersburg6

بدون شک یکی از اصلی‌ترین مکان‌های پربازدید سنت پترزبورگ کاخ هرمیتاژ است. این مکان یکیاز بزرگترین گنجینه‌های جهان در حوزه آثار هنری و باستانی است.

موزه هرمیتاژ در حال حاضر در چندین مکان مختلف قرار دارد، اما مکان اصلی این موزه در کاخ زمستانی قرار دارد که یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید است.

در این موزه شگفت‌انگیز، شما نه تنها با هنرهای اروپایی قرن‌های پیش آشنا می‌شوید، بلکه یک مجموعه غنی و بزرگ از آثار تاریخی یونانی و رومی را نیز مشاهده خواهید کرد.

هم‌چنین می‌توانید با بازدید از اتاق‌های زیبا و حیرت‌انگیز ساختمان امپراطوری روسیه در قرن ۱۸ و ۱۹، از سفر خود به این شهر، ابراز رضایت کامل کنید.

پترهوف

stpetersburg5

سنت پترزبورگ به شهر موزه‌ها و کاخ‌ها معروف است. یکی از نخستین کاخ‌های این شهر کاخ پترهوف نام دارد. این مکان به عنوان یک میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

آبنماهای زیبا و چشم‌نواز این کاخ از خاص‌ترین آبنماهای جهان به حساب می‌آید. این آبنماها در برخی از مکان‌های این کاخ، طلاکاری شده‌اند. هم‌چنین مساحت باغ‌های این کاخ حدود ۲۰۰ هکتار هستند که برای چنین کاخ زیبایی، این اندازه باغ کاملا طبیعی و منطقی است!

کلیسای منجی در خون ریخته شده است

stpetersburg4

این کلیسا فاقد شکل قرون وسطایی است. معماری عجیب و زیبای این کلیسا که بر خلاف نئوکلاسیسم است، از نشانه‌های خاص بودن این مکان به شمار می‌آید.

شاید شما با دیدن طراحی بیرونی و داخلی این کلیسا، تصور کنید که در ایتالیا هستید، اما این نوع معماری که بر خلاف معماری اکثر کلیساهای جهان است، شما را در سنت پترزبورگ نگه داشته است.

پاشکینسکایا ۱۰

stpetersburg3

این مکان در سال ۱۹۸۹ به عنوان مکانی برای نشست هنرمندان مستقل، نوازندگان و هنرمندان زیرزمینی تاسیس شده است. این مکان یکی از بزرگترین استودیوها و فضای نمایشگاهی را دارد.

پاشکینسکایا ۱۰ شاید برای برخی از مردم، حوصله سربر و ناراحت‌کننده به نظر برسد، زیرا بسیاری از مکان‌های این مجتمع، مبهم هستند و توضیحات خاصی برای شرح آن‌ها وجود ندارد.

موزه انسان‌شناسی و قومیت‌شناسی کانست کامر

stpetersburg2

قدیمی‌ترین موزه سنت پترزبورگ که در سال ۱۷۱۸ توسط پتر بزرگ تاسیس شد، کانست کامر نام دارد. این موزه به عنوان یک بنای یادبود به پاس تلاش‌های زیاد و شور‌و‌شوق بنیانگذار این شهر، یعنی پتر، مورد بازدید قرار می‌گیرد.

این موزه با سبک معماری زیبا در جزیره واسیلوسکی قرار دارد. این موزه دارای یک مجموعه زیبا و شگفت‌انگیز و هم‌چنین عجیب، در حوزه قومیت‌شناسی است.

تعداد بسیار زیادی از جنین‌های تغییر شکل‌یافته در ظرف‌های شیشه‌ای و حیواناتی که در این مکا نقرار دارند، از جاذبه‌های این موزه عجیب و غریب محسوب می‌شوند.

جزیره یلاگین

stpetersburg1

به فاصله بیست دقیقه از مرکز شهر توسط مترو شما می‌توانید به این مکان بروید. این مکان که به نام اتحاد جماهیر شوروی نیز معروف است به عنوان پارک مرکزی فرهنگی و تفریحی کیروف شناخته می‌شود.

این مکان زیبا نه تنها با داشتن یک کاخ سلطنتی کوچک، بلکه با وجود پارک‌های سرسبز و زیبا، دریاچه قایقرانی و هم‌چنین اسکی در فضای باز در فصل زمستان، گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام/