آغاز پذیره نویسی اوراق منفعت نفت از ۱۳بهمن/عرضه ۱۰۰۰میلیارد اوراق

صافی - بر اساس اطلاعیه پذیره‌نویسی اوراق منفعت شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند در هفت نماد، عرضه ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق منفعت از سیزدهم بهمن ماه امسال در فرابورس آغاز می شود.

پیرو صدور مجوز شماره ۴۴۱۵۷ / ۱۲۲ تاریخ ششم بهمن‌ماه ۹۷ سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر انتشار اوراق منفعت از سوی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند و با ضمانت شرکت ملی نفت ایران، این شرکت در نظر دارد اوراق یاد شده را که مشخصات آن در اطلاعیه آمده است، از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیره نویسی کند.

در همین حال، مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: عرضه ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت این شرکت با هدف تامین بخشی از منابع مالی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت، از سیزدهم بهمن ماه امسال در فرابورس آغاز می‎شود.

وی همچنین گفت: این اوراق با نرخ اسمی ۱۹ درصد سالانه عرضه می‎شود؛ سررسید سه ساله است و پرداخت سود آن هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: این اوراق از سوی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند و با ضمانت شرکت ملی نفت ایران منتشر می‌‏شود و عرضه به مدت سه روز ادامه می‎یابد.

پیش از این، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جریان امضای ۹ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت (دوم بهمن ماه) از برنامه‎ریزی برای انتشار ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت در نیمه نخست بهمن ماه به منظور تامین بخشی از منابع مورد نیاز این طرح خبر داده و اعلام کرده بود: به این منظور قرارداد خدمت بین SPV (شرکت صبا اروند) و شرکت ملی نفت ایران امضا شده و قرار است در مجموع تا پایان سال، ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت منتشر شود.

قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت، روز دوم بهمن‌ماه با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت، بین دو شرکت تابعه شرکت ملی نفت ایران و هفت شرکت ایرانی امضا و تکلیف ۹ بسته کاری از مجموع ۳۳ بسته کاری تعریف‎شده در این طرح مشخص شد.

انتهای پیام/