مهم؛

آغاز پرداخت تسهیلات خُرد بدون ضامن در ۸ بانک دولتی

صافی نیوز / از میان ۱۳ بانک دولتی که وزیر اقتصاد روز گذشته آنها را مکلف به بارگذاری بخشنامه تسهیلات خرد بدون ضامن در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی آنها برای اطلاع مشتریان کرده است تا بعدازظهر امروز (یکشنبه) هشت بانک به تکلیف خود عمل کردند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، یکی از محورهای مهم در تحول نظم بانکی و به نفع مردم که طی روزهای گذشته مورد تاکید رییس جمهوری بود و توسط وزارت اقتصادی پیگیری شد پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن بود.

خاندوزی شب گذشته در دیدار با مدیران بانک‌ها تاکید کرد که تا ظهر روز یکشنبه فرصت دارند بخشنامه اعطای تسهیلات خرد بدون ضامن را تا ظهر یکشنبه در سایت خود بارگذاری کنند و پس از آن بهانه عدم ابلاغ بخشنامه از سوی بانک‌ها نه تنها قابل قبول نیست بلکه مدیران متخلف بلافاصله برکنار می‌شود.

بررسی‌ها حاکی از این است که از میان ۱۳ بانکی که وزیر اقتصاد آنها را مکلف به انتشار جزئیات تسهیلات خرد بدون ضمانت کرده تنها بانک‌های ملت، ملی، صادرات، تجارت، مسکن، کشاورزی قرض الحسنه مهر ایران و توسعه تعاون به تکلیف قانونی خود عمل کردند و پنج بانک دیگر اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند.

براساس این گزارش بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، توسعه صادرات، صنعت و معدن، پست بانک، قرض الحسنه مهر ایران، ملت، تجارت، رفاه کارگران، صادرات و توسعه تعاون بانک‌هایی هستند که موظف شدند در پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان ضامن دریافت نکنند و پرداخت تسهیلات براساس اعتبارسنجی افراد باشد.

انتهای پیام/