آغاز گمانه زنی ها درباره جانشین جانسون

صافی نیوز / گمانه‌زنی‌ها درباره تعیین جانشین بوریس جانسون پس از انتشار اخبار درباره کناره‌گیری او از قدرت در انگلیس آغاز شده و نام وزرای کنونی و سابق دولت در فهرست رقبا به چشم می‌خورد.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، افرادی همچون پنی موردانت و ریشی سوناک وزرای پیشین دفاع و دارایی بعنوان عناصر پیشرو برای تصاحب سکان دولت مطرح هستند. بن والاس، لیز تراس و ناظم زهاوی به ترتیب وزرای کنونی دفاع، امور خارجه و دارایی انگلیس هم برای تکیه زدن بر کرسی دولت خیز برداشته‌اند.

در انتهای فهرست هم نام «تام توگندهات»، «استیو بیکر» و «ساجد جاوید»» از اعضای ارشد حزب حاکم محافظه‌کار دیده می‌شود.

بوریس جانسون پس از آغاز موجی از استعفا و کناره‌گیری اعضای حزبش از جمله چندین وزیر کابینه تحت فشار برای کناره‌گیری قرار دارد. او در ساعات گذشته تلاش کرد تا صرفا از رهبری حزب محافظه‌کار استعفا دهد و مقام نخست‌وزیری حفظ کند.

گفته می‌شود که او همزمان از هر دو سمت استعفا خواهد داد. به گزارش منابع خبری در انگلیس جانسون سرگرم تنظیم استعفانامه است و تا ساعاتی دیگر آن را منتشر خواهد کرد.

با کناره‌گیری جانسون از قدرت، انتخابات برای تعیین جانشین رهبر جدید حزب محافظه‌کار بلافاصله آغاز خواهد شد. با توجه به اینکه حزب محافظه‌کار دارای اکثریت قاطع کرسی‌های پارلمان است، رهبر جدید این حزب نخست وزیر خواهد شد.

انتهای پیام/