آمار زائران نوروزی مشهد به بیش از ۹ میلیون نفر رسید

صافی نیوز / معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: ۹ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۱۴ زائر نوروزی از پانزدهم اسفندماه پارسال تا پایان یازدهم فروردین ماه سال جاری وارد مشهد شده‌اند.

به گزارش صافی به نقل از فارس، حجت گنابادی نژاد اظهار کرد: ۹ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۱۴ زائر نوروزی از پانزدهم اسفندماه پارسال تا پایان یازدهم فروردین ماه سال جاری وارد مشهد شده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی افزود: از این شمار ۶ میلیون و ۱۳۵ هزار نفر شب در اماکن اقامتی رسمی مشهد و بقیه در اماکن موقت و اضطراری مشهد در طی این مدت اسکان یافته اند.

وی افزود: ۶۰ درصد زائران در اماکن رسمی اقامت کرده اند و ۴۰ درصد دیگر در اماکن اضطراری و غیر رسمی و موقت از جمله در مدارس مشهد اسکان یافته اند.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از مسائل نواقص و ضعف های زیرساختی و خدماتی در سال های گذشته در تعطیلات نوروزی و ایام حضور مسافران و زائران مربوط به نحوه خدمات رسانی امداد خودروهای جاده ای بوده است، تصریح کرد: بر همین اساس امسال با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل و صمت و ایران خودرو و سایپا تلاش شده است که وضعیت خدمات رسانی به نحو مطلوبی انجام شود.

گنابادی نژاد گفت: ۳۱۲ دستگاه خودروی امدادی در ۸۱ نقطه جغرافیایی و همچنین در اپلیکشن نشان جانمایی شده است که این امر موجبات افزایش رضایتمندی مسافران و زائران را به همراه داشته است.

انتهای پیام/