آمار وحشتناک کرونای انگلیسی در یکی از بیمارستان‌های اهواز

صافی نیوز / ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت کرونا در ایران گفت: از ۱۰ نمونه آزمایش در یکی از بیمارستان های اهواز ۹ مورد ویروس انگلیسی بوده است.

به گزارش صافی به نقل از آخرین خبر، حریرچی اعلام کرد: از ۱۰ نمونه آزمایش در یکی از بیمارستان های اهواز ۹ مورد ویروس انگلیسی بوده است ویروس انگلیسی هم سریعتر سرایت می‌کند و هم سریعتر در فرد و جامعه منتشر می‌شود. این جوانان و کودکان را بیشتر مبتلی و علامت دار میکند برعکس ویروس ووهان که جوانان و کودکان اکثرا انتقال دهنده ویروس بودند. مرز های خوزستان کاملا بسته شده است و تردد در برخی از روستاها بصورت کلی بسته شده است.

سفرهای نوروزی

حریرچی اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که شرایط طوری باشد که مردم در عید ۱۴۰۰ بتوانند مسافرت بروند. سفر به جاهای غیر رسمی مانند چادر‌زدن و اسکان در مدارس و … ممنوع خواهد بود سفر به شهر های قرمز و نارنجی کاملا ممنوع و با اعمال جریمه سنگین خواهد بود سفر به هتل های رزو شده با تور و غیر تور مجاز خواهد بود مگر این که شرایط تغییر قابل توجهی کند.

میزان ترددهای دی و بهمن امسال

وی ادامه داد: میزان تردد های دی و بهمن امسال نسبت به سال گذشته که کرونا نداشتیم فقط ۳ الی ۴.۵ درصد کاهش یافته است مسافرت بین شهری کم شده اما رفتن به کوه های شمالی تهران سه برابر شده مدرسه ها بسته شده اما بچه ها روبروی مدرسه فوتبال بازی میکنند خیلی به یکدیگر منت نزاریم که مسافرت نرفتیم.

کرونای جهش یافته به فارس رسید

همچنین بنا بر گزارش تسنیم در بازه زمانی ۲۷ بهمن تا ۳ اسفند، ۹ شهرستان استان فارس به وضعیت نارنجی درآمده و یک مورد از کرونای انگلیسی نیز در لارستان مشاهده شده است.