عضو کمیسیون امنیت ملی:

آمریکا، متهم ردیف اول جنایت های منطقه است

صافی - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر قرار باشد روزی در جامعه جهانی دادگاهی برای محاکمه جنایت‌های منطقه تشکیل شود، متهم ردیف اول آن امریکا است.

علاءالدین بروجردی در نطق میان دستور امروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب، ملت و به ویژه خانواده شهدا تبریک عرض می کنم.

وی افزود: ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت و برای ارزیابی کارنامه ۴۰ ساله آن، نیم نگاهی به قبل از انقلاب، ضروری است و نباید فراموش کنیم که پیش از انقلاب، ۶۰ هزار مستشار آمریکایی بر همه مقدرات کشورما حاکم بودند و ما در حضیض ذلت قرار داشتیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه این انقلاب عظیم به ما عزت داد، تصریح کرد: ما همگی مدیون این ملت عزیز و امام راحل هستیم که انقلاب اسلامی با تقدیم ده ها هزار شهید به پیروزی رسید.

بروجردی متذکر شد: فراموش نکنید امام (ره) بارها فرمودند که من خدمتگزار این ملت هستند اما امروز مردم ما در ادارات دولتی و قوه قضائیه مشکلات متعددی دارند و کارهای آنان به درازا می کشد و وضعیت اقتصادی ما هم بسیار نامطلوب است و این حق ملت نیست که چنین وضعیتی داشته باشند. چرا که ۴۰ سال محکم و استوار پشت انقلاب، امام راحل و رهبری ایستاده اند و بر پیمان خود استوار هستند.

وی گفت: ما در زنجیره اقتدار جمهوری اسلامی ایران، حلقه های متعدد بسیار قوی را عرضه کرده ایم و توانستیم بر دانش هسته ای علیرغم مخالفت های آمریکا مسلط شویم و در فضا موفق شدیم که ماهواره بسازیم و به هوا پرتاب کنیم.

نماینده مردم بروجرد تاکیدکرد: در شرایطی که دوران جنگ، توان پرتاب یک موشک برای پاسخ به تعدی دشمن را نداشتیم، امروز جزو چند کشور موشک ساز دنیا هستیم.

بروجردی با بیان اینکه در مجموعه این حلقه های قوی و توانمند، حلقه ضعیفی به نام اقتصاد وجود دارد که نیازمند انقلاب اقتصادی است، گفت: سیستم بانکی ما مشکلات زیادی دارد و مردم به این سیستم اعتماد ندارند.

وی خاطر نشان کرد: جراحی قطعاً درد دارد اما نیازمند شجاعت است که ما از مسکن های مقطعی فاصله بگیریم و در عرصه اقتصاد اقدامات جدی انجام دهیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر ضرورت حل مشکلات خُرد کشور با همسایگان، اظهار داشت: بخش مهمی از ظرفیت اقتصادی و تجاری ما باید با همسایگان باشد. این در حالی است که امروز ما گوشت و گندم را از کشورهایی چون ونزوئلا، استرالیا و برزیل وارد می کنیم در حالی همسایگان دارای ظرفیت بالایی هستند و ما با آنان تعامل نمی کنیم.

بروجردی با اشاره به اینکه مباره با قاچاق هم یک اصل مهم است اما متأسفانه گمرکات ما هم دچار مشکلات جدی هستند، تصریح کرد: از مهمترین مولفه های پیروزی انقلاب اسلامی، انسجام و اتحاد ملی بود و امروز هم برای مقابله با توطئه های متعدد آمریکا نیازمند این اتحاد و انسجام هستیم.

وی ادامه داد: آمریکا امروز هم محور شرارت در منطقه و دنیاست و سگ هار رها شده اش یعنی رژیم صهیونیستی در منطقه جنایت های متعددی می کند و تا کنون خون صدها هزار انسان بی گناه در سوریه، یمن و فلسطین را ریخته اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: علت اصلی جنایت های منطقه آمریکاست و اگر روزی قرار شد در جامعه جهانی، دادگاهی برای محاکمه این جنایت ها تشکیل شود، متهم ردیف اول آمریکاست و ما باید مبارزه با آنان را به جد انجام دهیم.

بروجردی گفت: سهم آمریکا در مشکلات اقتصادی ما علیرغم تمام تحریم ها، صرفاً ۲۰ تا ۳۰ درصد است اما بخش مهمی از تحریم های تحمیلی به ملت ما معلول عدم مدیریت هوشمندانه در داخل و تحریم های داخلی است.

انتهای پیام/