ترامپ:

آمریکا از بسیاری جهات جوک شده است

صافی نیوز / رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک سخنرانی به شدت از سیاست‌های «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد و گفت که آمریکا به «جوک» تبدیل شده است.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، ترامپ شنبه شب در جمع هوادارانش در شهر «تامپا» واقع در ایالت فلوریدا گفت: «ما کشوری هستیم که دیگر مورد احترام نیست و کسی در سراسر دنیا به حرفمان گوش نمی‌دهد. ما کشوری هستیم که از بسیاری جهات جوک شده است و ما کشوری هستیم که با آزادی، مساوات و مذهب دشمن است.»

او در این سخنرانی بار دیگر به صورت تلویحی اشاره کرد که ممکن است برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد شود. ترامپ گفت: «من دو بار نامزد شدم و دو بار برنده شدم در انتخابات دوم عملکرد بهتری نسبت به بار اول داشتم و نسبت به سال ۲۰۱۶ میلیون‌ها میلیون رأی بیشتری به دست آوردم. ممکن است یک بار دیگر لازم باشد این کار را انجام دهیم.»

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش از جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا به شدت انتقاد کرد. او گفت: «کاری که ما در افغانستان انجام داده‌ایم از همه شرم‌آورتر است و لحظه‌ای وحشتناک در تاریخ آمریکا است. من به این اعتقاد دارم.»

انتقاد از سیاست‌های بایدن در قبال ایران بخش دیگری از سخنرانی رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود. او گفت: «حکومت ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری به بمب اتمی نزدیک شده است؛ اگر همین حالا بمب نداشته باشند».

ترامپ در سخنرانی خود در جمع محافظه کاران در تامپا فلوریدا مدعی شد: «گزارشها را بخوانید، آنها مواد غنی شده مورد نیاز خود را دارند. و می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی سلاح هسته‌ای داشته باشند. من در مورد چند ماه یا کمتر صحبت می کنم و ممکن است همین حالا هم یکی داشته باشند.»

ادعاهای ترامپ علیه ایران در حالی مطرح شد که تهران بارها ادعاهای کشورهای غربی درباره وجود جنبه‌های نظامی در برنامه هسته‌ای خود را رد کرده است.

انتهای پیام/