ملکشاهی‌راد در گفتگو با صافی:

آموزش و پرورش در اولویت دولت نیست/«حاجی میرزایی» رزومه ضعیفی دارد

صافی نیوز - عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در اولویت دولت قرار ندارد، گفت: وزیر پیشنهادی دولت رزومه ضعیفی دارد و فقط در سال ۱۳۶۰ مسئول مالی نهضت سوادآموزی بوده است.

محمدرضا ملکشاهی‌راد عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صافی نیوز با انتقاد از سوابق ضعیف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: دولت‌ها آموزش و پرورش را به درستی نمی‌شناسند و دریافت درستی از این وزارتخانه ندارند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با تاکید بر اینکه دولت‌ها باید قوی‌ترین و موثرترین شخصیت‌های علمی و اجرایی کشور را در وزارتخانه آموزش و پرورش به کار گیرند، تصریح کرد: باید فردی برای این وزارتخانه انتخاب شود که در زمینه آموزش و پرورش نظریه پرداز بوده و مراحل مدیریتی را به صورت کامل طی کرده باشد.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش باید سال‌ها پای تخته گچ خورده باشد و مراحل مدیریتی را طی کرده باشد تا هم مشکلات معلمان را درک کند و هم نیازهای دانش‌آموزان را بدانند.

وی ادامه داد: بنده رزومه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را بررسی کردم، ایشان رزومه ضعیفی در زمینه آموزش و پرورش دارد. او فقط در سال ۱۳۶۰ مسئولیت مالی در نهضت سوادآموزی را بر عهده داشته است. امروز نیازهای وزارت آموزش و پرورش با اوایل انقلاب بسیار متفاوت است و وزیر پیشنهادی درک درستی از مشکلات، ظرفیت‌ها و راهکارهای حل مشکلات این وزارتخانه ندارد.

ملکشاهی‌راد تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در اولویت دولت قرار ندارد و به همین دلیل دولت وزیر قوی برای این وزارتخانه معرفی نکرده است. دولت اگر به دنبال ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش، تربیت نیروی انسانی و هدایت جامعه به سمت رشد و توسعه است، باید وزارت آموزش و پرورش را در اولویت اول قرار دهد.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای روحانی باید یک شخصیت علمی، فرهنگی و اجرایی که گچ خورده وزارت آموزش و پرورش بوده و بر مسائل این وزارتخانه مسلط است را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کند.

وی تاکید کرد: روحانی باید در معرفی گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش تجدید نظر کند و وزیری با رزومه قوی معرفی نماید.

انتهای خبر/