آینده مبهم بایدن در انتخابات آتی آمریکا

صافی نیوز / گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت جسمانی نه چندان مطلوب جو بایدن رو به افزایش است و گفته می شود به دلیل کهولت سن، اعلام نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ از هم اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و حتی معلوم نیست او بتواند دوره کنونی ریاست جمهوری را تکمیل کند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، جو بایدن که به عنوان پیرترین رئیس‌جمهوری آمریکا در این زمینه رکورد زده، شرایط نامشخصی برای ادامه فعالیت در پست ریاست جمهوری آمریکا و همچنین حضور دوباره در انتخاباتی آتی این کشور دارد.

در یک نظرسنجی جدید در آمریکا مشخص شده است که نیمی از شرکت‌کنندگان در مورد وضعیت جسمانی و روحی بایدن نگران هستند. گمانه‌زنی‌ها در این رابطه که بایدن ممکن است برای بار دوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشود، افزایش یافته است.

در نظرسنجی تارنمای پلتیکو و مرکز ” مورنینگ کانسالت” مشخص شد که نیمی از رای دهندگان نگران وضعیت جسمانی جو بایدن هستند.

” کارل روو” یک استراتژیست جمهوری‌خواه در این زمینه گفت: این مسئله را نامعقول می بینم که دمکرات‌ها بایدن ۸۲ ساله را برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند.

در این میان در نظرسنجی اخیر ” ریل کلییر پالتیکس” نیز مشخص شد که فقط ۴۱ درصد عملکرد بایدن را تایید و ۵۳ درصد از عملکرد وی ناراضی هستند. این مسئله بازتاب افزایش نارضایتی ها از رئیس جمهور کهنسال آمریکا به ویژه در بخش اقتصاد و مقابله با همه‌گیری کرونا است.

در یک نظرسنجی اخیر تارنمای پلتیکو و مرکز مورنینگ کانسالت نیز مشخص شد که ۴۵ درصد از آمریکایی ها معتقدند بایدن از لحاظ جسمانی و روحی برای حضور در سمت ریاست جمهوری آمریکا فرد مناسبی نیست.

“نیل نیوهاوس” از موسسان ستاد استراتژی‌های نظرسنجی افکار عمومی جمهوری‌خواهان در این رابطه گفت: زمانی که بایدن را مشاهده می کنی، احساس می کنید از مسیر اصلی در حال انحراف بوده و دیگر آن فردی که قبلا بوده، نیست.

همچنین “پال کرک” کارشناس مسائل سیاسی به نیوزویک گفت: اگر وضعیت جسمانی و کهولت سن بایدن بدتر شود، ممکن است شاهد رقبای زیادی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا باشیم.

سخنگوی کاخ سفید دو روز پیش با اعلام خبر مراجعه بایدن رئیس جمهوری آمریکا به بیمارستان برای انجام معاینات پزشکی در آستانه ۷۹ سالگی وی، گفت که اختیارات بایدن بطور موقت به خانم کامالا هریس معاون رئیس جمهوری واگذار خواهد شد.

این در حالی است که جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اواخر جمعه اعلام کرد، جو بایدن پس از انجام معاینات پزشکی انجام وظایف خود را به عنوان رییس جمهوری آمریکا از سرگرفته است اما در بیمارستان “والتر رید” باقی خواهد ماند تا معاینه پزشکی عادی او تکمیل شود.

انتهای پیام/