آیین یادبود شهدا و تجلیل از آتش نشانان در مراغه برگزار شد

آیین یادبود شهدای آتش نشان حادثه پلاسکوی تهران و تجلیل از آتش نشانان با حضور جمعی از مسئولان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در مراغه برگزار شد. به گزارش صافی، شهردار مراغه در این آیین با اشاره به لزوم گرامیداشت تلاش های آتش نشانان در حفاظت از جان و اموال مردم، گفت: مجاهدت های […]

آیین یادبود شهدای آتش نشان حادثه پلاسکوی تهران و تجلیل از آتش نشانان با حضور جمعی از مسئولان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در مراغه برگزار شد.

به گزارش صافی، شهردار مراغه در این آیین با اشاره به لزوم گرامیداشت تلاش های آتش نشانان در حفاظت از جان و اموال مردم، گفت: مجاهدت های این قشر تلاشگر، نمونه بارزی از احساس مسئولیت، خدمتگزاری صادقانه و خالصانه به آحاد جامعه است.

محمدرضا احمدی افزود: ارج نهادن به این تلاش ها توسط مردم و مسئولان، حداقل کاری است که در پاسداشت خدمات این پرسنل زحمت کش و تلاشگر انجام می شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تجهیز ایستگاه های آتش نشانی شهری ادامه داد: ایجاد امکانات و تجهیزات لازم برای این امر در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری مراغه قرار دارد.

احمدی اضافه کرد: توسعه و تجهیز ایستگاه های آتش نشانی در نقاط مختلف شهر برای خدمات رسانی هرچه بهتر و بیشتر در مواقع ضروری از اولویت های کاری مجموعه مدیریت شهری مراغه است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مراغه نیز در این آیین گفت: در راستای ایجاد امکانات ایمنی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه، نصب شیرهای آتش نشانی در نقاط مختلف شهر با موافقت شرکت آب و فاضلاب این شهرستان به زودی آغاز می شود.

جواد پنداشته افزود: راه اندازی اکیپ های سیار پیشگیری از حوادث با هدف بازدید از مراکز و مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی در راستای ایجاد آگاهی های لازم برای پیشگیری از هرگونه حادثه به ویژه آتش سوزی در این نقاط توسط این سازمان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره های ایمنی برای اصناف و ادارات توسط کارشناسان آتش نشانی مراغه از اقدامات این سازمان برای فرهنگ سازی و پیشگیری از حوادث در این شهرستان است.

در این آیین که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرداری مراغه برگزار شد با اهدای گل از زحمات و تلاش های پرسنل زحمت کش آتش نشانی این شهرستان تجلیل شد.

مسئولان شهری، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم مراغه نیز با حضور در ایستگاه مرکزی آتش نشانی مراغه با اهدای گل و نثار فاتحه، یاد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو را گرامی داشتند.

ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری تهران روز پنجشنبه، ۳۰ دی‌ ماه گذشته در پی آتش‌ سوزی و هنگامی که تعداد زیادی از آتش ‌نشان مشغول امدادرسانی بودند فرو ریخت و آتش‌ نشانان زیر آوار گرفتار شدند و برخی از آنها به شهادت رسیدند.