مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد:

اتمام پیمایش های تاریخی تبریز و آغاز بررسی طرح های اجلاس اوراسیا

صافی نیوز - تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام پیمایش های تاریخی تبریز و آغاز بررسی مطالعات و طرح های ارائه شده توسط محققان ملی و بین المللی اجلاس اوراسیا خبر داد.

به گزارش صافی نیوز، مرتضی آبدار صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران پیرامون برگزاری ورکشاپ های “دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری اوراسیا در تبریز” گفت: با گذشت یک هفته از آغاز ورکشاپ های دهمین اجلاس اوراسیا، کارشناسان و متخصصان ملی و بین المللی حوزه بافت تاریخی طی ۴ روز نخست به پیمایش مسیرهای تاریخی تبریز پرداختند.

وی با اشاره به اینکه نتایج پایش های محققان در نشست های تخصصی  پایان هر روز مورد بررسی قرار می گیرد، ادامه داد: با توجه به اینکه پایش ها بر اساس ۷ محور تبیین شده اند، لذا محققان ملی و بین المللی در روزهای باقی مانده به بررسی مطالعات و طرح های ارائه شده محورهای مذکور می پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان، ادامه داد: ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه اجلاس ارسال شده که در روزهای هفتم و هشتم شهریور ماه سال جاری تعدادی از مقالات ارائه و بقیه به صورت مجموعه در کتاب به چاپ خواهند رسید.

آبدار در خاتمه، گفت: افتتاحیه و اختتامیه دهمین اجلاس بین المللی طی روزهای ۷ و ۸ شهریور ماه ۹۸ با حضور صاحبنظران و استادان ملی و بین المللی برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/