احتمال اتمام عملیات جست و جو در «متروپل» تا فردا

صافی نیوز / استاندار خوزستان گفت: تلاش می شود عملیات جست و جو در متروپل تا فردا چهارشنبه به پایان برسد و وارد فاز جدیدی از آوار برداری شویم.

به گزارش صافی به نقل از فارس، صادق خلیلیان استاندار خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دو روز نخست حادثه متروپل، به دلیل حضور خانواده‌های جانباختگان و مردم در محل حادثه آواربردرای کُند پیش رفت.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل ناپایدار بودن بخش باقی مانده سازه نمی‌توانستیم دقت و احتیاط را فدای سرعت کنیم.

خلیلیان خاطرنشان کرد: پس از چند روز آواربرداری و مقاوم سازی بخشی از باقی مانده سازه، عملیات شتاب بیشتری یافته است و اکنون بیشتر ماشین آلات‌ سنگین عملیات آواربرداری را انجام می‌دهند و با ورود آنها احتمال خطر ریزش آور بروی گروه‌های امدادی کاهش یافته است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در مرحله کنونی فن آوری و دستگاه ها حرف اول را می‌زنند، ادامه داد: شرکت‌های مختلف منطقه و قرارگاه خاتم الانبیا با آوردن ماشین آلات فوق سنگین و تجهیزات از چهار جبهه عملیات را دنبال می‌کنند.

وی گفت: در ضلع جلوی سازه به زیرزمین برج متروپل دسترسی پیدا کرده و بامداد امروز چهار پیکر از زیر آوار خارج شد.

استان خوزستان تصریح کرد: کار با قدرت در حال دنبال شدن است و تقسیم کار مناسبی بین گروه‌ها شکل گرفته تا این عملیات در کمترین زمان ممکن پایان یابد.

وی گفت: همه قدرت ملی و استانی در آبادان پای کار هستند تا مابقی پیکر جانباختگان از زیر آوار خارج و عملیات آواربرداری انجام شود.

خلیلیان عنوان کرد: تمرکز فعلی بر یافتن پیکرهای احتمالی افراد زیر آوار مانده است و گروه‌ها تا یافتن آخرین جسد تلاش خود را خواهند کرد.

استاندار خوزستان گفت: چند تیم کارشناسی نظر داده‌اند که امکان سرپا نگه داشتن مابقی سازه متروپل وجود ندارد و احتمالا مابقی سازه از طبقات بالا تخریب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است تا عملیات جستجوی اجساد احتمالی تا فردا به پایان برسد افزود: در صورت اتمام عملیات جست و جوی جانباختگان وارد فاز جدیدی از عملیات آواربرداری خواهیم شد.

انتهای پیام/