16:47 1403/02/16

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد به وزارت کشور برای بازیافت پسماندهای مخرب

سخنگوی وزارت کشور از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال به وزارت کشور برای بازیافت پسماند مخرب در جریان رسیدگی به بودجه سال ۹۸ توسط نمایندگان مجلس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به نشست علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان ملت در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۹۸ کل کشور بند (ی) تبصره ۶ را به تصویب رساندند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، سازمان امور مالیاتی کشور موظف شد از فروش کالاهایی که مصرف آنها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می شود عوارضی را که توسط دولت تعیین می شود دریافت و منابع وصولی آن را تا سقف ١٠ هزار میلیارد ریال در اختیار وزارت کشور قرار دهد تا برای بازیافت پسماندها با ایجاد تاسیسات منطقه ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی با مشارکت بخش خصوصی مصرف شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها تأکید کرد: در سال‌های اخیر استفاده از فناوری‌های نوین در موضوع مدیریت پسماندها تحولات چشمگیری را ایجاد کرده است و حمایت دولت از بخش خصوصی و شهرداری ها در این خصوص می‌تواند منجر به ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی و رفع مشکلات عدیده در بسیاری از شهرهای کشور شود.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *