کارشناسان وزارت دفاع آمریکا معتقدند

اختلاف پنتاگون با وزارت خارجه آمریکا بر سر تحریم نُجَباء

صافی - کارشناسان وزارت دفاع آمریکا معتقدند که تحریک حامیان جمهوری اسلامی، امنیت سربازان ارتش ایالات‌متحده را به مخاطره می‌افکند.

به گزارش صافی نیوز، یادداشتی از روزنامه “نیویورک تایمز” راجع به اختلاف وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا بر سر تحریم مقاومت اسلامی نُجَباء، در رسانه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای انعکاس وسیعی یافت.

«ادوارد وانگ» و «اریک اشمیت» دو ستون‌نویس این روزنامه، در یادداشت مورد اشاره، اقدامات اخیر آمریکا در خاورمیانه را بررسی کرده‌اند.

بنا بر این یادداشت، تلاش‌های آمریکا جهت منزوی ساختن ایران، از جمله مجازات و جریمه گروه‌های شبه‌نظامی و سیاستمداران عراقی مورد حمایت مقامات ایران، نه‌تنها به بالا گرفتن تنش‌ها میان واشنگتن و بغداد منجر شده، بلکه در قلب دولت ترامپ نیز تنش و اختلاف ایجاد کرده است.

به‌نوشته نیویورک‌تایمز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا که به‌دنبال تحریم سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران است، اذعان کرده که وزارتخانه متبوعش “علیرغم مخالفت پنتاگون” گروه شبه‌‎نظامی “حزب‌الله النجباء” و فرمانده آن، «اکرم الکعبی» را به‌عنوان “تروریست‌های بین‌المللی ویژه” تعیین و هدف‌گذاری کرده است.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: هزینه‌ها و بودجه‌ نُجَباء توسط دولت عراق تأمین می‌شود، اما وزارت خارجه گفته است که این گروه به ایران وفادار می‌باشد.

این مطلب در پایگاه “پورتلند چیف” (PORTLAND CHIEF) نیز منعکس شد و منبع مذکور با تأکید بر وجود اختلافاتی بین پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا، گزارش داد که دولت آمریکا درصدد فشار وارد کردن بر عراق برای پایان دادن به حمایت از گروه‌های مرتبط با ایران است.

گزارش مزبور در توضیح این ادعا از قول عده‌ای از سیاستمداران آمریکایی خاطرنشان می‌سازد: چنین اقداماتی می‌تواند در نهایت به خشم سیاستمداران عراقی و نمایندگان پارلمان این کشور منجر شده و در نتیجه، منافع و نظامیان آمریکا در عراق را با تهدیدی جدی مواجه کند.

این پایگاه، تحریم نُجَباء و شیخ اکرم الکعبی را نمونه‌ای از اقدامات مورد اختلافات پنتاگون و وزارت امور خارجه برشمرده و هشدار داده که ممکن است جنبش نُجَباء دست به اقدامات تلافی‌جویانه بزند.

انتهای پیام/