دادستان کل کشور:

اخلالگران بازار ارز تحت تعقیب قرار می گیرند

صافی نیوز / دادستان کل کشور گفت: افرادی که در بازار ارز اختلال ایجاد کنند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، حجت الاسلام «محمدجعفر منتظری» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در ساوه، افزود: در صورتی که مجلس شورای اسلامی یا دیگر مراجع ذی‌صلاح اختیاراتی را به بانک مرکزی بدهند بدون شک با شدت بیشتری می‌تواند اختلال بازار ارز را مدیریت کند.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهمی که کشور دارد و باید از آن استفاده حداکثری کرد موضوع مولدسازی ظرفیت‌های راکدی است که دستگاه‌های دولتی در اختیار دارند.

دادستان کل کشور اضافه کرد: این موضوع از چند سال قبل در دستور کار دولت‌های مختلف بوده که اجرایی نشده اما دولت سیزدهم آن را با جدیت بیشتری دنبال کرده است و مصوبه سران قوای سه گانه در این خصوص که به تایید رهبر معظم انقلاب رسیده، برای اجرا ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام منتظری اظهار کرد: در این مصوبه بحثی مطرح شده مبنی بر مصونیت اعضای هیات مولدسازی و این مصونیت به معنای آن نیست که اگر شخصی تخلفی مرتکب شد از تعقیب دور خواهد بود.

وی تاکید کرد: این افراد برای تصمیم گیری‌هایی که نسبت به منابع و سرمایه‌هایی که وجود دارد و براساس کار کارشناسی و در قالب آیین نامه‌ای که در نظر گرفته شده در قبال این تصمیم گیری‌ها مصونیت دارند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: هیچ فردی در قبال ارتکاب جرم و یا خیانت احتمالی به بیت المال مصونیت ندارد و هیچ مصوبه‌ای در این خصوص در قبال این هیات وجود ندارد و مصونیت صرفا برای دچار نشدن به تزلزل در تصمیم‌گیری‌ها است و اگر براساس مقررات و ضوابط تصمیم گیری کنند هیچ مرجعی آنها محاکمه نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام منتظری افزود: این مسئله به مثابه آن است که اگر یک قاضی از همه توان خود برای صدور حکم استفاده کند کسی نمی‌تواند قاضی را تحت تعقیب قضایی قرار دهد و بدیهی است که اگر قاضی در فرآیند دادرسی مرتکب جرم و یا تخلفی شود مورد محاکمه و تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

دادستان کل کشور از همراهان رییس عدلیه در سفر یک روزه به اش به استان مرکزی، یه شهرستان ساوه سفر کرد.

انتهای پیام/