ادعای “لاپید” برای موافقت با تشکیل کشور مستقل فلسطین

صافی نیوز / نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، برای نخستین بار ادعای موافقت تل آویو برای تشکیل کشور مستقل فلسطین را مطرح کرد و در عین حال گفت : به شرط آن که امنیت اسرائیل تضمین شود، منعی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین وجود ندارد.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، یائیر لاپید این مطلب را روز پنجشنبه در سخنرانی خود در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد.

وی برای نخستین بار، از تشکیل کشور مستقل فلسطین و راه حل دو دولت سخن گفت.

لاپید ادعا کرد: دستیابی به توافق با فلسطینیان براساس راه حل دو دولت، راه حلی مناسب است.

وی افزود: به شرط آن که امنیت اسرائیل تضمین شود، منعی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین وجود ندارد.

وی در بخشی از سخنانش ، با تکرار ادعاهای نخ نما درباره ایران و بدون اشاره به زرادخانه های مملو از سلاح های اتمی به عنوان بزرگ ترین تهدید برای خاورمیانه، با اشاره تلویحی به ایران، مدعی شد که تهدید هسته ای، بزرگ ترین تهدید برای اسرائیل و جهان است.

وی گفت که ایران با حمایت از جنبش های حماس و حزب الله ، آنها را به حمله علیه اسرائیل در نقاط مختلف جهان تشویق و ترغیب می کند.

لاپید با ادبیاتی تکراری و سخنانی بی اساس درباره ایران، مدعی شد که تمام جهان باید از طریق اقدام نظامی، ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای بازدارند.

وی مدعی شد: باید ایران بفهمد که اگر برنامه هسته ای خود را توسعه دهد جهان با دیپلماسی و گفت و گو با آن برخورد نخواهد کرد بلکه با اقدام نظامی به آن پاسخ خواهد داد.

لاپید گفت: جهان گزینه راحت تر را در قبال ایران را انتخاب کرده اما اسرائیل نمی تواند چنین کاری انجام دهد و هرکاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با چهره و صدایی کاملا حاکی از خشم و نفرت از جمهوری اسلامی ایران سخن می گفت، در بخشی از حرف هایش به تحرکات اغتشاش گران در ایران اشاره کرده و با مقایسه ای بی ربط، حادثه فوت خانم مهسا امینی را با ماجرای حمله به سلمان رشدی مقایسه کرد .

انتهای پیام/