نماینده مجلس:

ارز ۴۲۰۰ تومانی سفره های زیادی را با لقمه حرام پر کرد

صافی نیوز / نایب رئیس مجلس با بیان اینکه خانواده‌های ضعیف بهره‌ای از ارز 4200 تومانی نداشتند گفت: خیلی از سفره‌هایی که با رانت پهن شده بود و از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند بودند، با لقمه حرام مواجه شدند چراکه پول پرداختی که به نام مردم نصیب عده‌ای شد منجر به سوء استفاده آنان شد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، عبدالرضا مصری امروز (جمعه ۲۳ اردیبهشت) در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها اظهار داشت: اصلاح نظام یارانه از نظر کارشناسان اقتصادی کشور مورد پذیرش و اتفاق همگان است؛ چراکه صدها هزار میلیارد تومان منابع کشور بر اساس نظام پرداختی سابق یارانه‌ای هدر رفته است و متأسفانه دولت‌های پیشین شجاعت و جسارت لازم برای اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ نداشتند.

وی افزود: در ابتدای آغاز به کار دولت سابق، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس به صراحت گفت که ما می‌خواهیم اصلاح نظام یارانه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ هفته آینده اجرا کنیم، اما این یک هفته ۴ سال طول کشید و درنهایت هم به مرحله اجرا نرسید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صدها هزار میلیارد تومانی که براساس تفاوت قیمت اصلی کالاهای اساسی (۴۲۰۰ تومان تا ۲۴ هزار تومان) وجود داشت منجر به آن شد که خانواده‌های ضعیف بهره‌ای از آن نداشته باشند و خیلی از سفره‌هایی که با رانت پهن شده بود و از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند بودند، با لقمه حرام مواجه شدند چراکه پول پرداختی که به نام مردم نصیب عده‌ای شد منجر به سوء استفاده آنان شد.

مصری گفت: دهک‌های اول تا نهم از مزایای اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ها برخوردار خواهند بود و حتی قدرت برخی اقشار تا دو برابر افزایش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: باید عده‌ای هشتگ یارانه‌نگیرها را‌‌‌‌‌‌‌‌ راه بیندازند و هر کس تمکن مالی بیشتری دارد نباید از یارانه استفاده کند و بهتر است پول آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت نکنند تا دولت بتواند حمایت بیشتری از خانواده‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/