0:00 1403/02/19
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

ارس به الگویی برای جوامع ایمن تبدیل می شود

صافی نیوز – تبریز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: باید با عملی کردن پروژه های مربوط به ایمنی و سلامت، این منطقه را به عنوان الگویی برای جوامع ایمن معرفی کنیم.

به گزارش صافی نیوز، محسن نریمان بعد از ظهر دوشنبه در آیین الحاق شهر جلفا به شبکه جهانی جوامع ایمن اظهار داشت: یکی از آموزه های دینی ما حرکت به طرف بلد امین است؛ شهری امن، با آرامش، پر از عدل، مهر و دوستی و مفاهیمی که در این خصوص از قرآن کریم استخراج می کنیم.

وی ادامه داد: خداوند به مظاهر بدیع جامعه خلقت در قرآن قسم یاد می کند که از آن جمله سوگند به بلد امین است که باید در راستای ایجاد بلد امین حرکت کنیم که برگزاری این آیین و همایش، حرکت در این جهت است.

رییس سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره ای به سند چشم انداز ۱۴۰۴ گفت: در این سند، ایران کشوری امن و مردم آن برخوردار از تامین اجتماعی، سلامت و رفاه معرفی شده که هدف سازمان نیز رسیدن به این اهداف است که این امر با توانمندسازی، مشارکت فرد و جامعه و استفاده از ظرفیت های سازمان ها و نهادها انجام می پذیرد.

نریمان از آغاز برنامه جامع ایمنی در ارس خبر داد و گفت: برای تحقق اسناد بالادستی در سطح منطقه آزاد ارس، برنامه جامع ایمنی طراحی شده و دنبال می شود تا بدین وسیله این منطقه را به عنوان الگویی برای سایر مناطق و شهرها مطرح کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره ای به طراحی قوانین ویژه برای مناطق آزاد گفت: این مناطق پتانسیل این را دارند که پایلوت اجرایی بسیاری از طرح های مهم باشند که وجود قوانین ویژه و مخصوص این مناطق سبب شده تا بتوانیم از اختیار خود برای ایجاد جامعه ایمن بهره ببریم.

وی  ادامه داد: این منطقه در راستای وظیفه خود برای دستیابی به جامعه ایمن، طرحی تحت عنوان ارس ۲۰۲۰ آغاز کرده که با تایید و تصویب آن توسط مراجع مربوطه، هشت کمیته تخصصی برای پیگیری کار تشکیل شده که با مدیریت یکپارچه و هماهنگ، پروژه های مورد نظر را به پیش خواهند برد.

نریمان با بیان اینکه منطقه آزاد ارس با نخجوان، آذربایجان و ارمنستان همسایه است، گفت: این همسایگی سبب شده تا تعامل مستقیم با این کشورها به سهولت انجام شود.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس ادامه داد: این منطقه عناوین صنعتی ترین، گردشگر پذیرترین و موفق ترین در حوزه کشاورزی را بین مناطق آزاد کسب کرده است.

وی افزود: این سازمان هدف والای تبدیل ارس به الگوی جامعه ایمن در کشور را دنبال می کند و از جمله اقدامات سازمان در این راستا، ایجاد مدارس مروج سلامت، ارتقای ایمنی و هوشمندسازی مدارس، راه اندازی ورزش های همگانی در پارک ها، ایجاد اورژانس اجتماعی و مدیریت ارتقای ایمنی بوده است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با بیان اینکه این منطقه گام محکمی برای توسعه برداشته است، گفت: این سازمان تلاش دارد در سال های بعد با تعریف پروژه های جدید، در حوزه ایمنی، سلامت و تکمیل پروژه های فعلی الگویی برای سایر نقاط کشور باشد.

وی افزود: امروز متعهد می شویم تا به صورت مستمر برنامه های ارتقای ایمنی را در جامعه ادامه داده و تجربیات خود را در اختیار سایر جوامع قرار دهیم.

گفتنی است با تایید شبکه جهانی جامعه ایمن، جلفا امروز به جمع این شبکه جهانی پیوست.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *