8:49 1403/02/17
ميرتاج الدينی:

اسامی نجومی بگيران اعلام خواهد شد

صافی نیوز / نايب رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس از تعيين اعضاي کميته تحقيق و تفحص از دريافت و پرداخت حقوق‌هاي نجومي خبر داد و گفت: اين کميته تلاش دارد تا طي ۳ تا ۶ ماه گزارش جامعي را جمع‌آوري و به صورت شفاف و ذکر شرکت‌هاي متخلف به صحن مجلس و افکار عمومي ارائه کند.
سیدمحمدرضا میرتاجدینی

به گزارش صافی به نقل از فارس، سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني نايب رئيس کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به تعيين اعضاي هيئت تحقيق و تفحص از دريافت و پرداخت حقوق‌هاي نجومي در اجراي ذيل ماده ۲۱۲ آئين نامه داخلي در نشست امروز کميسيون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس  اظهار داشت: ۱۲ نفر از نمايندگان براي حضور در کميته تحقيق و تفحص از دريافت و پرداخت حقوق‌هاي نجومي انتخاب شدند که پنج نفر از آنها جزو متقاضيان تحقيق و تفحص و مابقي از اعضاي کميسيون هستند.

وي با بيان اينکه براساس آيين نامه داخلي مجلس بين يازده تا پانزده نفر از نمايندگان مي‌توانند، در کميته هاي تحقيق و تفحص عضو شوند، افزود: بزودي احکام دوازده نفر اعضاي اين کميته از سوي هيئت رئيسه مجلس صادر خواهد شد و طي هفته آينده هم کميته تحقيق و تفحص از دريافت و پرداخت حقوق‌هاي نجومي با انتخاب اعضاي هيئت رئيسه خود آغاز به کار خواهد کرد.

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس اظهار کرد:  اين کميته در ۹ محور از جمله  سامانه ثبت حقوق هاي دولتي، زمينه ها و بستر شکل‌گيري حقوق‌هاي نجومي، روزنه هاي قانوني يا شبه قانوني تحقيق و تفحص خود را از حقوق‌هاي نجومي انجام مي‌دهد، برخي مجامع شرکت‌هاي دولتي و مديران آنها با استفاده از روزنه‌هاي قانوني پرداخت حقوق و پاداش‌هاي نجومي را تصويب مي‌کنند، اغلب اين حقوق هاي نجومي در شرکت هاي دولتي، صنعت بيمه و بانک ها شکل گرفته است. 

ميرتاج‌الديني تصريح کرد: قوانين حوزه پرداخت حقوق و پاداش‌ها بايد بازنگري شده و علت‌هاي شکل‌گيري آنها بررسي شود، دراين رابطه دستگاه‌هاي ناظر بايد دقت بيشتري داشته باشند، نکته بعدي آن است که برداشت‌ها، پرداخت‌ها و مصوبات نبايد در اختيار مجامع شرکت‌ها باشد زيرا تعارض منافع بوجود مي‌آيد.

عضو کميته تحقيق و تفحص از دريافت و پرداخت حقوق‌هاي نجومي بيان کرد: در راستاي اين تحقيقات مجموعه گزارشات نظارت بر اين شرکت ها از ديوان محاسبات کل کشور درخواست خواهد شد و بعد از آن طي نامه‌اي از تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مي‌خواهيم تا مصوبات خود را در حوزه پرداخت حقوق‌ها براي مجلس ارسال کنند تا گزارش جامع براي ارائه به صحن علني مجلس و افکار عمومي تدوين شود.

وي ادامه داد: هدف ما از انجام اين تحقيق و تفحص رسيدن به عدالت اجتماعي و عدالت در پرداخت‌هاست زيرا مقام معظم رهبري فرموده‌اند، نگذاريد مسايل در کشور مشمول مرور زمان شده و بار ديگر تکرار شود، اجحاف و ظلم به مردم است.

نايب رئيس کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بعد از نهايي شدن گزارش تحقيق و تفحص از دريافت و پرداخت حقوق‌هاي نجومي اسامي شرکت‌هاي نجومي بگير اعلام خواهد شد، زيرا مبناي تشکيل اين کميته شفاف سازي در خصوص حقوق‌هاي نجومي است و ۲۴۰ نفر از نمايندگان به تشکيل اين کميته راي قاطع داده‌اند و ما حتما تمام اطلاعات را بعد از تاييد نهايي طي يک گزارش شفاف به افکار عمومي ارائه خواهيم کرد. 

ميرتاج‌الديني در خصوص زمانبندي تدوين گزارش  تحقيق و تفحص از دريافت و پرداخت حقوق‌هاي نجومي نيز بيان کرد: تدوين اين گزارش طي ۳ تا ۶ ماه به طول خواهد انجاميد زيرا بحث بودجه را در چند ماه در دستور مجلس خواهيم داشت اما تلاش مي‌کنيم تا قبل از بررسي لايحه بودجه در مجلس، گزارش را نهايي کنيم.

شايان ذکر است اسامي اعضاي هيئت تحقيق و تفحص از حقوق هاي نجومي به شرح زير است:بهروز محبي نجم آبادي – مالک شريعتي – احسان ارکاني – غلامحسين رضواني – سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني – روح الله نجابت – جبار کوچکي‌نژاد ارم ساداتي – الياس نادران – محسن زنگنه – مهرداد گودرزوند چگيني – حسينعلي حاجي دليگاني – فتح الله توسلي

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *