استیضاح عین اللهی تقدیم هیئت رئیسه شد

صافی نیوز / نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح استیضاح وزیر بهداشت و درمان با امضای بیش از ۳۰ نماینده به هیات رییسه مجلس خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از ایلنا، رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابزارهای نظارتی که به منظور نظارت بر عملکرد مسئولان اجرایی در اختیار نمایندگان قرار دارد، گفت: حق یک نماینده این است که به واسطه وجود مشکلات و مسائل و مراجعات صورت گرفته از حوزه انتخابیه‌اش و در سطح کشور از ابزارهای نظارتی خود همچون تذکر، سوال و استیضاح در جهت اصلاح امور استفاده کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وزرا در زمان بررسی صلاحیت در مجلس به ارائه برنامه‌ها، استراتژی و اهدافشان می‌پردازند که باید در همان مسیر اقدامات خود را انجام دهند. طبیعتا با عدول از برنامه‌ها، نمایندگان با هدف اصلاح امور بعد از بیان تذکرات لازم به سمت استفاده از ابزارهای نظارتی حرکت می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در ادامه با اشاره به طرح استیضاح وزیر بهداشت عنوان کرد: یکی از دلایل طرح استیضاح وزیر بهداشت، مدیریت‌های ضعیف در سطح کشور اعم از مدیریت‌های ستادی در سطح استانی و کشوری است که تحول در این زمینه به ایجاد تغییرات نیاز دارد ولی چنین عزمی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت مستقیم با مردم در ارتباط است، افزود: وضعیت آمبولانس در کشور خوب نیست به طوری که با وقوع حادثه‌ای کمبود آمبولانس به وضوح مشهود است.

سنگدوینی درخصوص محورهای استیضاح وزیر بهداشت گفت: مواردی اعم از کمبود تخت بیمارستانی، کمبود و گرانی داروچ، مطالبات بیمه‌ها، وضعیت تجهیزات بیمارستانی و پزشکی و نحوه اجرای طرح دارویار از جمله محورهای استیضاح وزیر بهداشت است و این وضعیت باید سامان پیدا کرده و وزیر بهداشت عملکردش را بهتر کند.

نماینده مردم گرگان از تقدیم طرح استیضاح وزیر به هیات رئیسه مجلس خبر داد و اظهار داشت: با توجه به چنین شرایطی طرح استیضاح وزیر بهداشت با بیش از ۳۰ امضا تقدیم هیات رییسه شده و باید در دستور صحن علنی قرار گیرد، منتها به دلیل اینکه تقاضای استیضاح وزرای دیگر جلوتر مطرح شده، هنوز نوبت به این استیضاح نرسیده؛ اما ما پیگیر استیضاح هستیم.

انتهای پیام/