0:26 1403/02/12
مهم؛

اصلاح مصوبه «خرید سربازی»

صافی نیوز / کمیسیون تلفیق مجلس در نشست امروز مصوب کردند که مشمولان متاهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال دارند، بتوانند در سال آینده کارت معافیت از خدمت سربازی را به صورت رایگان دریافت کنند. این در حالی است که مصوبه چند روز قبل کمیسیون تلفیق درباره خرید خدمت سربازی واکنش های مختلف در پی داشت.
سرباز

به گزارش صافی، نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق تاکید بر اصلاح شرایط خدمت سربازی را دارد به همین دلیل تصمیمات مناسبی از جمله افزایش حقوق تمامی سربازان را تاکنون داشته است و با لحاظ اصل ۱۱۰ قانون اساسی و با توجه به بررسی ها، کمیسیون تلفیق برای حمایت از مشمولان متاهل دارای فرزند مصوبه ای داشت.

دهنوی گفت: نمایندگان در راستای حمایت و استحکام کانون خانواده و تشویق به فرزندآوری مصوب کردند، مشمولان متاهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال سن دارند، بتوانند در سال آینده کارت معافیت از خدمت سربازی را به صورت رایگان دریافت کنند.

وی توضیح داد: امروز در راستای مصوبه چند روز پیش کمیسیون تلفیق در خصوص خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب، اخطار قانون اساسی توسط یکی از نمایندگان در صحن تلفیق در مورد مغایرت این مصوبه با اصل ۱۱۰ قانون اساسی و عدالت مطرح شد که این اخطار مورد پذیرش رئیس کمیسیون قرار گرفت و به رای گذاشته شد و در ادامه برای رفع این اشکال پیشنهادی برای ارائه کارت رایگان معافیت به مشمولان متاهل دارای دو فرزند داده شد که با رای موافق نمایندگان تصویب شد.

همچنین فارس مدعی شد که مصوبه پیشین کمیسیون تلفیق درباره خرید خدمت سربازی منتفی شده است. به موجب این مصوبه قرار بود، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود؛ همچنین مشمولان متاهل به ازای هر فرزند از ۲۰ درصد تخفیف تا سقف حداکثر ۶۰ درصد برخوردار خواهند بود و افراد متاهل تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شدند.

انتهای پیام/