6:18 1403/02/13

اظهارات ربیعی درباره یارانه یک میلیون تومانی

صافی نیوز / سخنگوی دولت در مورد واریز مبلغ یک میلیون تومانی به یارانه‌بگیران بیان داشت: به چهار میلیون خانوار مبلغ یک یا دو میلیون به صورت قرص الحسنه پرداخت خواهد شد، اما به دلیل مشکلات در بودجه و تحریم بقیه این مبالغ که به یارانه بگیران داده می‌شود با سود ۱۲ درصد خواهد بود.

به گزرش صافی به نقل از آخرین خبر، اهم سخنان علی ربیعی در نشست خبری با خبرنگاران را بخوانید:

هر گونه اتخاذ سیاست در بازگشایی‌ها، رفع محدودیت‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی و نظر نهایی مسئولان سلامت کشور است.
کارشناسان ما در زمینه مقابله با کرونا انبوهی از پروتکل‌ها را تدوین کرده‌اند

نیازمندآموزش‌پذیری، نظارت و کنترل از سوی دستگاه‌های بازرسی هستیم

ما از این پس کار در کارخانه‌ها، صنوف و حتی شیوه کار در ادارات را مبتنی بر پروتکل‌ها خواهیم گذاشت.

ما برای حفظ سلامت و جان مردم برابر کرونا و عوارض و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن، از جان مردم مقابل کرونا و تبعات ناشی از فشار و سنگینی کرونا بر اقتصاد باید محافظت کنیم.

دولت در ادامه طرح هوشمند، مدام در حال رصد است و با توجه به شرایط پویای بیماری بر آخرین تحولات جهانی اشراف داشتیم

باید در نظر داشته باشیم اطلاعات جهانی هم درباره این بیماری اندک است و جهان با یک بیماری نادر مواجه شده است

هدف از این اقدامات ریشه‌کن کردن کامل ویروس است، به لحاظ علمی دستیابی به چنین هدفی ممکن نیست مگر با وجود ظرفیت‌های درمانی کشور و ایجاد فرصت کافی برای تطبیق زیرساخت‌های بهداشتی و استراتژی‌های با شرایط جدید این کار امکان‌پذیر است.

در کنار همه اقدامات، دولت از دو هفته گذشته مطالعات پیشین که در دانشگاه‌های ما صورت گرفته بود و همچنین مطالعاتی که در کارگروه های ستاد ملی انجام شد را به جلسات سطح بالا انتقال داد

کسانی که موبایل هوشمند دارند از اپلیکیشن ساخت ماسک استفاده کنند
ویروس کرونا بر روی ویروس بحران نشسته و امیدواریم بتوانیم از آن عبور کنیم.

ما از هر تصمیمی در عراق حمایت می‌کنیم.

به چهار میلیون خانوار مبلغ یک یا دو میلیون به صورت قرص الحسنه پرداخت خواهد شد، اما به دلیل مشکلات در بودجه و تحریم بقیه این مبالغ که به یارانه بگیران داده می‌شود با سود ۱۲ درصد خواهد بود.

در هر حال دولت به دلیل تحریم، کاهش قیمت نفت و هزینه مبارزه با کرونا این میزان از وام را با کمک بانک مرکزی که نرخ سود را از ۱۸ به ۱۲درصد کاهش داد که این پول هم برای دولت نبوده است بلکه در اختیار بانک مرکزی بوده است.

ای کاش پول زیاد داشتیم، تحریم نبودیم و می توانستیم نفت بیشتر بفروشیم که با حمایت بیشتر در کنار مردم قرار می‌گرفتیم و این وضعیت را طی می کردیم.

از اردیبهشت تسهیلات مربوط به کمک به خانواده ها برای مبارزه با کرونا پرداخت خواهد شد.

{در مورد تخلف دولت در سال ۱۳۹۷ که قریب بر ۵ میلیارد دلار در گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات آمده}: آقای همتی پیگیر حتی یک ریال ارزهای اختصاص داده شده هستند و در همین راستا حتی تعدادی پرونده قضایی نیز تشکیل شده است

ما در اقتصاد تحریم زده قرار گرفتیم و با کاهش رشد اقتصادی بعد از کرونا هم مواجه خواهیم بود همان‌طور که حتی کشورهای قدرتمند اقتصادی هم در این زمینه رشد منفی یا کاهش رشد را تجربه کردند و ما هم اگر بعد از کرونا وارد عمل نشویم ممکن است با بیکاری ۴ میلیون نفری مواجه شویم.

یک اقدام در یک کشور صورت می‌گیرد که بعد در اینجا بسیار تکرار و پخش می‌شود مثلاً می‌گویند فلان کشور آنقدر کمک کرده و آنقدر وفور برای مردم ایجاد کرده است در حالی که من با دوستی که در آن کشور زندگی می‌کرد صحبت کردم و گفت چنین خبری نیست
آمریکا حق ندارد اقدامات صندوق بین‌المللی پول را وتو کند، سایر اعضای صندوق هم از اقدام ضد انسانی آمریکا جلوگیری خواهند، ما همیشه حق عضویت خود را به صندوق پرداخت کرده ایم و در همه این سال‌ها هیچ درخواستی هم از صندوق نداشتیم، اما حالا با توجه به وضعیت کرونا این درخواست انجام شده است که اقدام صندوق هم قطعاً در این زمینه انسانی خواهد بود.
جلسه‌ای با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و با حضور مدیران نهادهایی مثل ستاد اجرایی فرمان امام، نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های اجرایی درگیر در مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.
در حال حاضر دولت پس از بررسی پنج سناریویی که پیش رو دارد و با عنایت به تجربه جهانی انتخابی صورت می دهد و آن را به جامعه عرضه می‌کند که آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه خواهد شد.
رهبری اخیراً بیان کردند که کشور نیازمند پویش اجتماعی در کمک به اقشار آسیب‌پذیر است. دولت از این مواضع حمایت می‌کند و درخواست می‌کنیم که امروز در جامعه‌ای که نیازمند به اعتماد به هم و استفاده از سرمایه اجتماعی هستیم، به سمتی رویم که علاوه بر غلبه بر کرونا بر تحریم هم غلبه کنیم.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}