اظهارات روحانی اصلاح طلب درباره اعتراض برخی بانوان به پوشش

صافی نیوز / یک حقوقدان گفت: خانم‌هایی که به پوشش اعتراض دارند را برای ارشاد به روحانیون ارجاع دهیم، نه زندان.

به گزارش صافی به نقل از برنا، «محسن رهامی»، حقوقدان و فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با تماس رییس جدید قوه قضا با برخی فعالان سیاسی برای نظرخواهی و راه اندازی سامانه برای پیشنهادات به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، گفت: به نظر من رییس دستگاه قوه قضا و در کل این دستگاه باید با نهادهایی که در این حوزه کار می کنند و تخصص دارند از جمله کانون وکلا ارتباط مستمر داشته باشند؛ کانون وکلا مجموعه ای از حقوقدانان با سابقه کشور هستند و همچنین باید از اساتید با سابقه حقوق نظرخواهی کنند این اشخاص می توانند راهگشا باشند.

رهامی خاطرنشان کرد: بعضا در برخورد با متهمین پرونده های سیاسی مثل دانشجویان، وکلا و برخی سیاسیون برخوردهای سختی با آنها شد و برخوردها خارج از عرف بود و برخی تحقیرها بیش از حد بود و نشان می دهد، معیار عدالت آنطور که مردم انتظار دارند نیست. این نیست که بگویم عادلانه حکم صادر نمی شود بلکه مردم باید این را احساس کنند که احکام عادلانه است شاید از نظر قاضی و مسئول پرونده قوانین رعایت شده باشد اما مردم باید لمس کنند و عدالت را همه، می فهمند.

او ادامه داد: مساله دیگر برخورد با خانم ها است به عقیده من جمهوری اسلامی در برخورد با خانم های دانشجو و مادرانی که بچه دارند و مرتکب قتل و جنایتی نشده اند و اتهام سیاسی دارند و اتهاماتی غیر از حق الناس دارند، باید با رأفت برخورد کند و این زیبنده جمهوری اسلامی نیست که خانمی بخاطر سخنرانی و مواضع سیاسی ۵ سال و ۱۰ سال در زندان باشد. برخی از خانم هایی که به پوشش خود اعتراض داشتند حکم های سنگین گرفته اند درحالی که به جای زندان باید این افراد را به اساتید دانشگاه و روحانیون ارجاع داد این مشکل با سخنرانی و رفع ابهامات برطرف می شود نه با زندان. قوه قضاییه باید حداقل ورود را در زندگی مردم داشته باشد و مجازات آخرین راه حل است.

این حقوقدان تاکید کرد: به نظر من پیگیری مجرمانه خانم ها کمی خارج از عرف است و مناسب شان جمهوری اسلامی نیست. ما باید در مورد خانم ها بخصوص مادران با رأفت برخورد کنیم. حکومت باید با رافت بیشتری با شهروندانش برخورد کند. قوه قضا باید راه اعمال مجرمانه و کلاهبرداری را سد کند و نه اینکه شهروندی که به هنگام رانندگی روسری اش افتاد هراس داشته باشد. درحالیکه آن کسی که اختلاس می کند، باید دست و دلش بلرزد.

انتهای پیام/