6:32 1403/02/13

اظهارات مهم وزیرخارجه جدید درباره آینده روابط با تروئیکای اروپایی

صافی نیوز / وزیر امور خارجه کشورمان اروپا را تنها تروئیکای اروپایی ندانست و گفت: هر مقدار تروئیکای اروپایی با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند به همان میزان پاسخ مثبت می‌گیرد.
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل

به گزارش صافی به نقل از صدا و سیما،حسین امیرعبداللهیان پس از تحویل دفتر وزارت خارجه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: جلسه ستاد تسریع در تامین و واردات واکسن کرونا را امروز برگزار کردیم.

وی افزود: آقای ظریف و کارکنان وزارت خارجه و همچنین سفرای ما را در بیش از یک سال گذشته، زحمات بسیاری را در این زمینه متحمل شده اند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: در جلسه امروز ستاد تسریع در تامین و واردات واکسن کرونا، وزیر بهداشت و سایر مسئولان تاکید کردند که وزارت خارجه در فراهم کردن زمینه تهیه واکسن نقش و سهم مهمی داشته است.

امیرعبداللهیان گفت: تلاش می‌کنیم تا تامین واکسن شتاب بیشتری بگیرد و هماهنگی بیشتری در این رابطه انجام شود.
وی در تشریح اولویت‌های کاری خود در وزارت خارجه افزود: تمرکز بیشتر بر سیاست همسایگی و آسیایی محور کار ما در وزارت خارجه خواهد بود، اما این بدان معنا نیست که بخش‌های دیگر جهان را نادیده خواهیم گرفت.

وزیر خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: در عین حال معتقدیم که اروپا فقط تروئیکای اروپایی نیست لذا هر مقدار تروئیکای اروپایی با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند به همان میزان پاسخ مثبت می‌گیرد.

وی گفت: همکاری و تلاش‌های خوبی را که در گذشته و در توسعه مناسبات با سایر بخش‌های جهان از جمله اروپا انجام شده و آقای ظریف هم نقش و سهم مهمی در این زمینه داشته اند، با قوت پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}