اظهارات وزیر کشور درباره اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه ها

صافی نیوز / وزیر کشور گفت: اگر مردم به درستی در جریان موضوع عادلانه‌سازی یارانه‌ها قرار گیرند، با توجه به مزیت‌های این طرح برای معیشت، بی‌تردید همراهی خواهند کرد.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها که با حضور محمد مخبر معاون اول و محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و وزرای امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین استانداران سراسر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: موضوع شفاف‌سازی یارانه‌ها و در مرحله بعدی عادلانه کردن آن همواره مطرح بوده و از جمله تصمیم‌های مهم و راهبردی در کشور است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه این طرح برای رشد و توسعه اقتصاد کشور ضروری است، بر لزوم اقناع دقیق و کامل مردم نسبت به مزیت‌های اجرای آن تاکید کرد.

وحیدی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم که اصلاح اقتصاد کشور با اصلاح یارانه‌ها آغاز می‌شود و تا شفافیت در حوزه یارانه‌ها شکل نگیرد، بهره‌وری ممکن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در پس یارانه‌های مخفی، بهره‌وری گم می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به تصمیم دولت مردمی و عدالت‌محور سیزدهم برای اصلاح نظام پرداخت یارانه در نخستین سال فعالیت خود، اظهار کرد: تصمیم به اجرای این کار در سال نخست، نشان می‌دهد که دولت با شفافیت، صداقت و اتکا به سرمایه اجتماعی،به دنبال تحولی بزرگ و اساسی به نفع مردم است.

وحیدی اضافه کرد: برای برداشتن قدم‌های بلند، نیاز به اصلاح یارانه‌هاست و این اقدام، نشان می‌دهد که دولت با دغدغه وافر به اقتصاد و معیشت مردم گام برمی‌دارد.

ضرورت تبیین ابعاد اصلاح یارانه‌ها برای عموم مردم از دیگر محورهای مورد اشاره وی در نشست امروز بود که گفت: مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه باید شیرینی اجرای طرح مهم اصلاح یارانه‌ها را بچشند.

وزیر کشور با تصریح این واقعیت که دشمن نمی‌خواهد اقتصاد کشور روی ریل صحیح قرار گیرد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای اقتصاد ایران نظیر منابع فراوان، نیروی انسانی و وجود اراده و همت، با اصلاح یارانه جهش‌های بزرگ اتفاق خواهد افتاد.

وحیدی تاکید کرد: اگر مردم به درستی در جریان موضوع عادلانه‌سازی یارانه‌ها قرار گیرند، با توجه به مزیت‌های این طرح برای معیشت، بی‌تردید همراهی خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: مقدمات اجرای طرح آماده شده است و جزئیات اجرای طرح را ریاست محترم جمهوری کشور اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/