اظهارات وزیر کشور در مورد اقدامات اخیر جمهوری آذربایجان

صافی نیوز / وزیر کشور در واکنش به اقدامات اخیر جمهوری آذربایجان، گفت: کشورهای همسایه را به گفت‌وگو و دوستی دعوت کرده‌ایم. سوء‌تفاهمات پیش‌آمده هم با پیگیری وزارت خارجه ان‌شاءالله حل می‌شود.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، احمد وحیدی با در حاشیه معارفه استاندار اردبیل با اشاره به معارفه سید حامد عاملی به عنوان استاندار جدید اردبیل، گفت: امروز جوانی ارزشمند، پرکار، پرتلاش، فهمیده، مطلع به استان و فرزند استان به عنوان استاندار اردبیل معرفی شده است.

وی در ادامه افزود: استاندار جدید ان‌شاءالله با همراهی مردم شعارهای دولت مردمی و انقلابی را تحقق بخشد. استاندار جدید توانمندی های ارزشمندی دارد و این موضوع را در مسئولیت های قبلی اش نشان داده است.

وزیر کشور با بیان اینکه با بررسی همه جوانب اعم از توانمندی شخصیتی، علمی و توان مدیریتی، سید حامد عاملی به عنوان استاندار جدید اردبیل انتخاب شده است؛ گفت: استاندار جدید از جمله همان اشخاصی هستند که مناسب تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه از زحمات بهنام جو استاندار سابق هم قدردانی به عمل آمد؛ گفت: استاندار سابق هم به سهم خود تلاش های خوبی در مسیر توسعه استان اردبیل داشته اند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه استان نیاز به کار و توسعه بیشتر دارد، تصریح کرد: استان اردبیل با ظرفیت های بسیار زیاد و همچنین شخصیت های علمی و انقلابی نظیر آیت الله عاملی و سایر بزرگان قابلیت بالایی در رسیدن به نقطه مطلوب توسعه و جهش اقتصادی و فرهنگی دارد.

وحیدی همچنین در خصوص آخرین وضعیت زائرین اربعین حسینی هم گفت: بخش زیادی از زائرین عزیز حسینی به داخل مرزهای کشور برگشته اند و روال کار به صورت عادی و با برنامه ریزی حساب شده پیش می رود. تمهیدات خوبی هم به لحاظ زمینی و هوایی برای بازگشت زائرین عزیز پیش بینی شده است و بحمدالله تاکنون هیچ مشکل خاصی در بازگشت زائرین به کشور نداریم.

وزیر کشور درخصوص وضعیت پیش آمده در مناطق شمال غربی کشور هم گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام دوستی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت دولت سیزدهم تقویت مناسبات همسایگی است، گفت: سیاست همسایگی یعنی اینکه همسایه‌ها برای ما اولویت دارند و به همین دلیل همواره همه کشورهای همسایه را به گفت‌وگو و دوستی دعوت کرده‌ایم. سوءتفاهمات پیش‌آمده هم با پیگیری وزارت خارجه ان‌شاءالله حل می‌شود.

وحیدی در پایان گفت: همگان را دعوت می کنیم که شرایط، شرایط همکاری و توسعه است و دولت و ملت ایران آماده هستند که روابط گسترده و خوبی را سامان دهیم.

انتهای پیام/