اعتراض صدها بلغاری در خیابان‌های پایتخت

صافی نیوز / صدها بلغاری روز چهارشنبه به خیابان‌های پایتخت صوفیه آمدند و نگرانی خود را از اینکه دولت موقت این کشور ممکن است سیاست‌های سلف طرفدار غرب خود را شکسته و به روابط نزدیک انرژی با روسیه بازگردد، ابراز کردند.

به گزارش صافی، دومین مورد از سلسله اعتراضات برنامه ریزی شده تحت شعار گاز با من در مقابل ساختمان ریاست جمهوری برگزار شد و سازمان دهندگان گفتند که خواهان پاسخگویی بیشتر از کابینه موقت هستند.

بسیاری از مردم بلغارستان – یکی از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو – نگران هستند که دولت قبلی و طرفدار غرب در ماه ژوئن به دلیل موضع سخت آن در برابر تهاجم روسیه به اوکراین و امتناع از پرداخت روبل به گازپروم غول انرژی روسیه سرنگون شد. واحد پول.

در اواخر آوریل، روسیه پس از رد درخواست مسکو برای پرداخت به روبل، عرضه گاز به بلغارستان، فقیرترین کشور اتحادیه اروپا را قطع کرد. روابط بین دو متحد سابق بلوک شوروی در دولت قبلی مخدوش شد.

اولین بیانیه های عمومی دولت موقت فعلی که توسط رئیس جمهور رومن رادف منصوب شد، نشان می دهد که بلغارستان می تواند مذاکرات با گازپروم را برای جلوگیری از کمبود گاز طبیعی در اواخر سال از سر بگیرد.

انتهای پیام/