اعلام توقف عملیات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن

صافی نیوز / ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی اعلام کرد که از ساعت ۶ صبح امروز چهارشنبه حملات نظامی خود علیه یمن را متوقف کرده است.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، ائتلاف سعودی مدعی است که توقف عملیات نظامی در یمن برای فرصت دادن به برقرای صلح انجام شده است.

پیش از این ائتلاف متجاوز سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد، عملیات نظامی در یمن از صبح امروز چهارشنبه متوقف می‌شود.

در این بیانیه آمده است: توقف عملیات نظامی در داخل یمن را برای موفقیت رایزنی‌های صلح یمن و ایجاد فضای مثبت برای صلح در ماه رمضان اعلام می‌کنیم.

این در خالی است که ۴ روز قبل رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود: به مدت سه روز همه حملات موشکی و پهپادی به عربستان را به طور یکجانبه متوقف می‌کنیم.

وی در این باره اضافه کرد: اگر عربستان همه نیروهای خارجی را از خاک و آب یمن خارج و از حمایت شبه نظامیان محلی در یمن خودداری کند و به محاصره و حملات خود به یمن پایان دهد، آمادگی داریم این آتش بس دائمی شود.

عربستان سعودی در سال‌های گذشته نیز در چند نوبت توقف عملیات نظامی در یمن و یا آتش بس موقت اعلام کرده بود که همه آنها به شکست انجامید و حملات سعودی به یمن بار دیگر از سر گرفته شد. البته با توجه به معادلات سیاسی امروز جهان و منطقه و نیز دست برتر یمنی‌ها در حمله به منافع عربستان و امارات، به نظر می‌آید که این بار این دو کشور به شکل جدی به فکر پایان عملیات نظامی خود در یمن افتاده‌اند.

حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن از ۶ فروردین ۱۳۹۴ تحت عنوان “عملیات طوفان قاطعیت” و با مشارکت چند کشور عربی در کنار عربستان و امارات آغاز شد اما در ادامه با کنار کشیدن دیگر کشورهای حاضر در ائتلاف، عملا تنها عربستان و امارات باقی ماندند که در جریان این جنگ خسارت‌های زیادی چه در بعد نظامی و چه اقتصادی به آنها وارد آمد.

انتهای پیام/