23:47 1403/02/14
امام جمعه ارومیه:

افراد معتقد به موازین اسلامی برای پست مدیریتی انتخاب شوند

صافی نیوز – ارومیه_نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: باید برای تصدی مسئولیت افرادی انتهاب شوند که نسبت به موازین اسلامی مقید باشند.

به گزارش صافی نیوز،حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: تولیدکنندگان بر اساس فرمایش رهبر انقلاب اسلامی به عنوان رزمندگان جبهه اقتصادی هستند و بر مسئولان و مدیران لازم است تا از آن‌ها حمایت کنند.

وی، افزود: مدیران در راستای رونق تولید و نیز راه‌اندازی و تقویت چرخه تولید از تولیدکنندگان حمایت داشته و موانع موجود بر سر راه این بخش را برطرف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: سرمایه‌داری در اسلام مفهومی ندارد و آنچه مهم و قابل تاکید واقع شده، عدالت اجتماعی است که تمام مدیران باید به گونه‌ای مسائل اقتصادی را مدیریت کنند تا عدالت اجتماعی رعایت شود.

وی، بیان داشت: مسئله اقتصاد و فرهنگ موضوع مورد نیاز امروز در سطح کشور است و باید دولتمردان در این حوزه‌ها با نگاه جهادی وارد میدان عمل شوند تا شاهد برکت در جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام قریشی، گفت: رسیدگی به مشکلات مردم باعث عاقبت بخیری مسئولان خواهد شد و بر همین اساس باید در زمینه رسیدگی و رفع مشکلات مردم اقدام لازم انجام شود.

وی، ابراز داشت: فرهنگ مهمترین عاملی است که توسط دشمنان در برخورد با مردم و انقلاب اسلامی مورد توجه است و بر همین اساس باید دقت بیشتری از سوی مسئولان و متولیان این بخش نسبت به حفظ اصول فرهنگی انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: فرمانداران، استانداران و مسئولان در انتخاب عوامل و مدیران اجرایی دقت کافی داشته باشند و افرادی را در این حوزه‌ها قرار دهند که نسبت به رعایت موازین دینی و اسلامی همت داشته باشند.

وی، ابراز داشت: کسی که با مباحث دینی و فرهنگی آشنا نباشد توان مدیریت ندارد.

حجت‌الاسلام قریشی، عنوان کرد: اعتدال در امور کاری درست است. نباید برخی کارهای ناپسند را در جشن‌ها اجرا کرد و همچنین باید از تفریط نیز در برخی امور نیز پرهیز کنیم.

وی، با اشاره به نامگذاری ۳۰ تیرماه به عنوان روز جهانی مسجد، بیان داشت: مساجد به عنوان کانون توحید در اسلام هستند و در انقلاب ما محور و کانون انقلاب بودند و بر همین اساس باید برای حضور در مساجد اهمیت دهیم.

امام جمعه ارومیه، گفت: باید متولیان مسجد مشکلات را بازنگری کنند تا مساجد رونق یافته و مردم بیش از پیش در مساجد حضور پیدا کنند.

وی، تاکید کرد: متولیان حوزه مساجد باید دقت کنند که چرا جوانان در مساجد حضور کمی دارند و این امر را بررسی و رونق دهند تا جوانان به مساجد جذب شوند.

حجت‌الاسلام قریشی، اظهار داشت: متولیان مسجد باید سرآمدان محلات باشند و افراد شایسته و مناسب برای اداره مساجد انتخاب شوند.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}