افزایش قیمت نفت به دنبال تحریم ها علیه ونزوئلا

قیمت نفت امروز-چهارشنبه- به دنبال اقدام آمریکا برای تحریم علیه بخش نفتی ونزوئلا افزایش یافت. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز- چهارشنبه- به دنبال اعمال تحریم واشنگتن علیه بخش نفت ونزوئلا و افزایش نگرانی‌ها از نوسانات عرضه این ماده افزایش یافت. این در حالی است که فشارهای ناشی از فضای تیره […]

قیمت نفت امروز-چهارشنبه- به دنبال اقدام آمریکا برای تحریم علیه بخش نفتی ونزوئلا افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز- چهارشنبه- به دنبال اعمال تحریم واشنگتن علیه بخش نفت ونزوئلا و افزایش نگرانی‌ها از نوسانات عرضه این ماده افزایش یافت. این در حالی است که فشارهای ناشی از فضای تیره چشم‌اندازها از اقتصاد جهانی همچنان بر بازار سایه افکنده است.

معاملات نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت، رأس ساعت ۶ و ۴۴ دقیقه به وقت محلی با دو درصد افزایش معادل ۱۲ سنت هر بشکه ۵۳ دلار و ۴۳ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام دریای برنت نیز با سه درصد افزایش معادل ۲۱ سنت، به هر بشکه ۶۱ دلار و ۵۳ سنت رسید.

واشنگتن روز دوشنبه اعلام کرد که صادرات شرکت نفتی «پترولیوس دی ونزوئلا» (پی‌دی‌وی اس‌ای) را تحریم می‌کند و این اقدام باعث کاهش معاملات شرکت‌هایی می‌شود که با این شرکت نفتی ونزوئلایی تعامل دارند.

با وجودی که این اقدام باعث افزایش قیمت نفت شد، اما به نظر می‌رسد که بازارها انعطاف کمی نشان داده‌اند و بنا بر این تحریم‌ها تنها بر عرضه نفت ونزوئلا به آمریکا اثر می‌گذارد.

تحلیلگران غیر از ونزوئلا ضعف اقتصادی را یکی از دلایل اثر گذار بر نتایج حاصل از کاهش عرضه می‌دانند.

رشد اقتصاد جهانی در سایه جنگ تجاری آمریکا و چین دو ابر اقتصاد جهان روند کندی را سیر می‌کند.

قرار است مقام‌هایی از واشنگتن و پکن امروز دور جدیدی از مذاکرات تجاری را با هدف حال اختلاف‌های دو طرف که موجب اعمال تعرفه‌های سنگین بر واردات یکدیگر شد،‌ برگزار کنند.